اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

7هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد یزد ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: سال گذشته 7هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان یزد ایجاد شد.

7هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد یزد ایجاد شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد اکبری در نشست مسئولان و کارشناسان اشتغال و خودکفایی این نهاد اظهار داشت: اشتغال‌زایی و کمک به استقلال و خودکفایی مددجویان، یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و سیاست‌هایی است که این نهاد حمایتی طی دو سال گذشته دنبال کرده است.

وی افزود: در این راستا توانمندی‌های خانواده‌های زیر پوشش مورد ارزیابی قرار گرفته و در راستای این توانمندی‌ها تلاش شده برای آنها اشتغال‌زایی صورت گیرد. در همین راستا سال گذشته بیش از 7 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان یزد ایجاد شد که این اقدام در نوع خود بی‌نظیر و ارزشمند است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری برای خودکفایی مددجویان عنوان کرد: در سال جاری نیز ایجاد 5 هزار و 230 فرصت شغلی در دستور کار است و 2 هزار مورد کاریابی نیز برای مددجویان استان صورت می‌گیرد.

اکبری در ادامه از آموزش 10 هزار نفر از مددجویان و فرزندان آنها در کلاس‌های آموزش اشتغال و فنی و حرفه‌ای در سال جاری خبر داد.

وی کارآفرینی برای محرومان را از وظایف اصلی این نهاد دانست و گفت: در شرایط کنونی در مبحث کار و کار آفرینی مدیریت بخش اشتغال نیازمند ویژگی‌های ذاتی و اکتسابی است که باید تقویت شود.

اکبری ادامه داد: کارآفرینی از راهنمایی و مشاوره که اساس کار است آغاز می‌شود و تا تحقق و ایجاد فرصت شغلی پایدار ادامه می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از ویژگی‌های اکتسابی مدیران در بخش اشتغال بیان کرد: اعتماد به نفس، شناخت عمیق از وضعیت موجود و وضعیت مطلوب، آرمان‌گرایی، فرصت‌گرا و نتیجه‌گرا بودن، پشتکار داشتن و ریسک پذیر بودن از جمله نیازهای یک مدیر در حوزه اشتغال و خودکفایی است.

اکبری با بیان اینکه ارائه مشاوره شغلی جامع به متقاضیان اشتغال باید به روز و علمی باشد، افزود: دقت و سرعت در ارائه خدمات در بخش اشتغال از اهمیت خاصی برخوردار است و ضرورت دارد در مناطق مختلف استان مشاغل و طرح‌های مختلفی ایجاد شود.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول