اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه صادرات بخش کشاورزی

موانع رشد صادرات در قزوین شناسایی شوند

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: به منظور توسعه صادرات بخش کشاورزی موانع رشد و توسعه صادرات در قزوین شناسایی شوند.

موانع رشد صادرات در قزوین شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، احمد عجم در جشنواره ملی انگور شهرستان تاکستان با بیان اینکه تحقق کشاورزی نوین در استان قزوین جزو ضروریات است، اظهار کرد: دولت کارگروه ویژ‌ه‌ای را برای برطرف کردن ‌دغدغه‌های موجود در بخش کشاورزی راه‌اندازی کرده که بیش از هشت ماه از فعالیت این کارگروه می‌گذرد.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم حمایت و توجه مجمع نمایندگان استان قزوین به مسئله تولید و برداشت محصولات کشاورزی افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف در سیستم‌های کشاورزی می‌تواند کمک شایانی را به امر توسعه این بخش کند.

وی با بیان اینکه یکی از ساز و کار‌های مهم در توسعه کشاورزی توجه به اصل صادرات است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته تسهیلات ویژه‌ای برای صادرات محصول انگور در قزوین صورت پذیرفته است.

استاندار قزوین ادامه داد: عدم برندسازی و علامت‌گذاری محصولات ایرانی سبب شده که برخی از کشور‌ها با برند ایرانی محصولات نامرغوب خویش را به کشور‌های جهان عرضه کرده و موجب خدشه به نام و نشان محصولات ایرانی شوند.

عجم با اشاره به افزایش صادرات کشمش استان قزوین به شهر‌های همجوار بیان کرد: راه‌اندازی ساختار‌های نو و پویا و پیگیری معوقات کشاورزان می‌تواند سهم بسزایی در تولید این محصول داشته باشد.

وی ادامه داد: سطح تولید انگور باید براساس سطح کیفی و کمی تنظیم شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه بیش از یک هزار و 200 ژن کشاورزی در استان قزوین در حال کار تدارکاتی هستند، بیان کرد: مطالعه بر روی آفات و جلوگیری از ورود حشرات به باغستان‌های انگور لازم است که از سوی مدیران جهاد کشاورزی و باغداران مورد توجه قرار گیرد.

عجم خاطرنشان کرد: موانع توسعه صادرات در قزوین باید شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه تولید محصول به صورت ارگانیک و کاملا استاندارد در اولویت برنامه‌های استان قزوین در حوزه کشاورزی نوین است، ابراز کرد: 500 میلیارد ریال اعتبار برای داربست کردن باغستان‌های انگور این استان مورد نیاز است.

استاندار قزوین در خاتمه با تأکید بر توسعه مراکز ترویج‌بخش کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: مراکز آموزشی و ترویج‌بخش کشاورزی این استان باید توسعه یابد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول