اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی خبر داد

اجرای «طرح کتاب من» در 2000 کتابخانه کشور/ درخواست‎ها از مرز 2 میلیون نفر گذشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی گفت: «طرح کتاب من» از پروژه‎های خوب نهاد کتابخانه‎ها است و 2 هزار کتابخانه کشور به این سیستم تجهیز شده‎اند.

اجرای «طرح کتاب من» در 2000 کتابخانه کشور/ درخواست‎ها از مرز 2 میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ابراهیم شمشیری صبح امروز در جمع مدیران کتابخانه‌های استان گلستان اظهار داشت: در طرح کتاب من، ظرفیتی برای مراجعه‎کنندگان و اعضای کتابخانه‎ها به وجود آمده است تا علاقمندان از طریق این سیستم، کتاب مورد نظرشان را به نهاد سفارش دهند و پس از این مرحله، کتاب‎های مورد درخواست به کتابخانه‎ها ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه سال از اجرای «طرح کتاب من» در کشور می‎گذرد تصریح کرد: این پروژه تا حدی توانسته نیاز مخاطبان و اعضای کتابخانه‎های عمومی را پاسخگو باشد؛ به طوری که تعداد درخواست‎های ثبت شده در این سامانه از مرز 2 میلیون نفر گذشته است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی یادآور شد: نهاد کتابخانه‎های عمومی نزدیک به هشت سال است که فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده و به صورت یک نهاد عمومی غیردولتی در سراسر کشور تشکیلات خود را شکل داده است.

شمشیری با بیان اینکه در گذشته فعالیت کتابخانه‎های عمومی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت می‎شد، خاطر نشان کرد: از سال 1382 قانون نهاد به تصویب مجلس رسید و در سال 1383 فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده است.

وی گفت: در حال حاضر بالغ بر 2 هزار و 800 کتابخانه عمومی در کشور فعالیت می‎کنند که از این تعداد یک‌هزار و 930 کتابخانه کاملاً توسط نهاد مدیریت می‎شوند و نزدیک به 800 کتابخانه نیز به صورت مشارکتی اداره می‎گردد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی اضافه کرد: حدود 50 کتابخانه به صورت مستقل در کشور وجود دارند که صرفا از نهاد مجوز فعالیت دریافت می‎کنند.

شمشیری با بیان اینکه کتابخانه‎های عمومی موظف هستند ذیل مجموعه نهاد کتابخانه‎ها مدیریت شوند خاطر نشان کرد: به غیر از کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس، کتابخانه آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت‎الله مرعشی، کتابخانه حضرت معصومه (س)، کتابخانه حضرت شاه‎عبدالعظیم (ع) و کتابخانه شاهچراغ (ع) که قانون آنها را استثناء قرار داده است مابقی کتابخانه‎ها با مدیریت نهاد اداره می‎شوند.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردی که در کشور صورت گرفته است نزدیک به 500 کتابخانه دیگر نیز به زودی زیر نظر این نهاد مدیریت خواهند شد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول