اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تدوین اساسنامه انجمن خیرین کتابخانه‎ساز در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: اساسنامه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز چهارمحال و بختیاری تدوین شد.

تدوین اساسنامه انجمن خیرین کتابخانه‎ساز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اساسنامه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در چهارمحال و بختیاری تدوین شد و به امضای هیئت موسس این انجمن رسید.

وی افزود: تحقق اهداف و سیاست‌های نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور در راستای جذب خیرین کتابخانه‎ساز و تشکیل انجمن خیرین از مهم‌‌ترین اهداف تدوین این اساسنامه بود.

صادقی افزود: در این راستا افرادی برای عضویت در انجمن خیرین کتابخانه‎ساز استان پیشنهاد شد تا پس از اقدامات لازم جلسه‌ای با اعضای پیشنهادی تشکیل و اعضای اصلی انجمن انتخاب شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در این استان تأکید کرد و گفت: کتاب به عنوان بهترین وسیله برای انتقال فرهنگ اجدادی انسان‌ها و همچنین برترین رابط میان نسل‎های مختلف بشر، آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین ابزاری است که انسان با استفاده از آن می‌تواند از زندگانی اجداد گذشته و همچنین آداب و رسوم سایر ملل اطلاع پیدا کند.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه مفید در این استان پایین است، ابراز داشت: این امر به دغدغه‌ای برای مسئولان تبدیل شده؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدارهای مختلف با اصحاب فرهنگ و هنر بر این نکته تاکید داشته‌اند که کتاب باید همانند آذوقه روزانه وارد زندگی مردم شود.

صادقی بر ضرورت همراهی مردم با مسئولان برای ایجاد نهضت مطالعه مفید تأکید کرد و گفت: عادت به مطالعه و کتابخوانی اگر از کودکی و سنین کم به فرزندان آموزش داده شود ثبات و تداوم آن در بزرگسالی نیز بیشتر می‌شود که بهتر است والدین بر این جنبه از تربیت فرزندان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارتقای سرانه مطالعه در استان نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، گفت: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری ترغیب اقشار مختلف مردم به سوی خواندن کتاب است لذا برای موفقیت در تحقق منویات ایشان باید همه مسئولان تلاش کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول