اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کتابخانه‌های آذربایجان‌‌غربی‌ خبر داد

وجود 180 کتاب خطی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌‌های آذربایجان‌غربی گفت: 180 کتاب خطی و چاپ سنگی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وجود 180 کتاب خطی در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

 علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کتاب‌های خطی و چاپ سنگی موجود در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در محیطی مناسب نگهداری می‌شوند که پس از دیجیتال‌سازی با شرایط ویژه در خدمت محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

فیروز ادامه داد: مجموعه نشریات کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بیش از 25 هزار نسخه است که این نشریات هر ماه به‌ روزرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به امانت این نشریات، تصریح کرد: نشریات موجود به بیرون از کتابخانه‌های استان نیز امانت داده می‌شوند.

وی در مورد بخش‌های مختلف کتابخانه‌های استان، گفت: بخش مرجع با دارا بودن مجموعه‌ای مفید از منابع مرجع و با ارائه خدمات خاص مرجع به مخاطبان در تمام کتابخانه‌های عمومی استان فعال می‌شود.

فیروز با اشاره به امکانات بخش ویژه نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی ارومیه، افزود: این بخش شامل کتب گویا و بریل و تجهیزات مخصوص روشندلان است که به تمام روشندلان در سراسر استان ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بخش محققان و پژوهشگران کتابخانه مرکزی ارومیه با دارابودن 40 دستگاه رایانه، امکان دسترسی به اینترنت و محیطی مناسب در خدمت محققان است.

فیروز با اشاره به سایر بخش‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی استان از جمله بخش تازه‌های کتاب، کتب مخصوص نوسوادان، نوجوانان، کتب درسی مقاطع تحصیلی و ... خاطرنشان کرد: این بخش‌ها در تمام کتابخانه‌های عمومی قابل دسترسی هستند.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول