اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی نهبندان خبر داد

توزیع 900 سبد غذایی بین معلولان نهبندان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی نهبندان از توزیع 900 سبد غذایی بین معلولان و نیازمندان این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

توزیع 900 سبد غذایی بین معلولان نهبندان

رحیمه چاهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار کرد: اداره بهزیستی نهبندان تمام توجه خود را به جامعه هدف که نه تنها از بضاعت مالی بی‌بهره‌اند بلکه از بضاعت جسمانی نیز بی‌بهره‌ هستند، معطوف کرده و طی سال‌های گذشته خدماتی مطلوب به معلولان ارائه کرده است.

وی در ارتباط با حوزه توانبخشی این اداره تصریح کرد: معلولیت حقیقتی انکارناپذیر و از آنجا که بر سرنوشت جامعه تاثیر دارد لذا پدیده‌ای اجتماعی با ابعاد و زمینه های بسیار است و توانبخشی پاسخی به نیاز فرد و جامعه محسوب می‌شود نیازی که دربر دارنده مفهوم بازگشت فرد به جامعه است.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان ادامه داد: فلسفه توانبخشی یعنی امیدبخشی و آماده کردن فرد معلول به زندگی در جامعه و آماده‌سازی جامعه برای پذیرش معلول به عنوان یک شهروند و برخورداری یکسان معلول از فرصت‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و آموزشی همانند دیگر افراد جامعه است.

چاهی ارتقای سلامت، ‌پیشگیری از بروز و یا تشدید عوارض معلولیت، برابرسازی فرصت‌ها، تلفیق اجتماعی، توانمندسازی و آگاه‌سازی را از جمله اهداف توانبخشی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد معلولان خدمت‌گیرنده از حوزه توانبخشی این اداره بیش از یک‌هزار و 15 نفر هستند، افزود: از این تعداد بالغ بر 235 نفر مستمری‌بگیر هستند.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان برگزاری 10 جلسه کمیسیون تشخیص معلولیت، ارائه خدمات بازدید و مشاوره به 180 خانوار معلول، ارائه خدمات بیمه تکمیلی به 638 نفر و پرداخت کمک هزینه تحصیلی 40 نفر از معلولان را از عمده خدمات ارائه شده حوزه توانبخشی این اداره در سال گذشته برشمرد.

چاهی با اشاره به اینکه طی سال گذشته تعداد چهار نفر از فرزندان خانوارهای زیر پوشش بهزیستی شهرستان از خدمت سربازی معاف شدند، اظهار کرد: پرداخت شهریه دانشگاه به 11 نفر، پرداخت هزینه ازدواج به 30 نفر، پرداخت حق پرستاری به 9 نفر، پرداخت کمک موردی به 90 نفر، پرداخت کمک موردی هزینه درمان به 30 نفر و بهره‌مندی 150 نفر از وسایل کمک توانبخشی از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه توانبخشی به شمار می‌رود.

وی در ادامه از برگزاری یک دوره آموزشی نکات بهداشتی دوره سالمندی برای سالمندان این شهرستان خبر داد و گفت: در این دوره 15 نفر از سالمندان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نهبندان حضور داشتند و همراه با برگزاری این دوره آموزشی سالمندان به طور رایگان ویزیت شده و بروشورهای آموزشی در بین آنها توزیع شد.

رئیس اداره بهزیستی نهبندان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 900 سبد غذایی بین معلولان و نیازمندان شهرستان توزیع شده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این تعداد سبد غذایی توزیع شده رقمی بالغ بر 350 میلیون ریال است.

چاهی از توزیع تعداد 578 بن کارت بین معلولان زیر پوشش این نهاد در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد 168 بن کارت بین افراد غیر مستمری‌بگیر، 325 بن کارت بین افراد مستمری‌بگیر و 85 بن کارت دیگر نیز در بین افراد زیر پوشش حوزه اجتماعی این اداره توزیع شده است.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی این تعداد بن کارت توزیع شده در سال جاری اعتباری بالغ بر 260 میلیون ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول