اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توافقات ده‌‏گانه نیکزاد و حسینی

از افزایش تسهیلات مسکن مهر تا آسفالت راه‏‌های روستایی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در تشریح توافقات مهم ده‏‌گانه خود با نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی به افزایش تسهیلات مسکن مهر تا آسفالت راه‏‌های روستایی و... اشاره کرد.

از افزایش تسهیلات مسکن مهر تا آسفالت راه‏‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در آخرین ساعت بیست و هفتم خرداد ماه و در یک جلسه کاری بین حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی توافقات مهمی در خصوص پروژه‌‏های در دست ساخت و یا اقدامات جدید زیر بنایی در خصوص راه‌‏های مواصلاتی استان صورت می‌پذیرد که در نوع خود بی‌نظیر یا کم‌نظیر است.

در این خصوص پای صحبت‏‌های حجت‏‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نشسته‏‌ایم تا از اهم و رئوس توافقات حاصله اطلاع یابیم.

فارس: هدف از این نشست چه بود؟

* به طور معمول در هر رویارویی و همنشینی نمایندگان مجلس با وزرای دولت، حتما یکی از مواردی که مطرح می‏‌شود، مطالبات قدیم (معوق) و جدید مردم است.

بنده همواره در مواجهه با مردم مناطق مختلف حوزه انتخابی از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار می‏‌گیرم و وظیفه دارم با یک جمع‌‏بندی و اولویت‏‌بندی آنها را به مسئولان و دست‏‌اندرکاران منتقل کنم.

فارس: تعاملتان با آقای نیکزاد چگونه بود؟

* در ١٠ فصل کلی بنده درخواست‌‏ها را مطرح کردم و ایشان نیز با بزرگواری پذیرفتند و در همان جلسه دستور اقدام صادر کردند، ولی قرار شد که دفتر اینجانب موارد را تک تک و مفصل در نامه‏‌های مستقل تنظیم کند و برای ایشان ارسال کنیم تا برای مسئولان مربوط دستورهای لازم صادر شود.

فارس: مهمترین توافقات به عمل آمده چیست؟

1. تأمین اعتبار مناسب برای مرمت و تعمیر و روکش آسفالت جاده آبیک به خاکعلی و خاکعلی به بویین زهرا.

2. افزایش تسهیلات پرداختی بانک مسکن به متقاضیان مسکن مهر در آبیک از ٢٢ میلیون تومان به ٢٥ میلیون تومان.

3. تأمین زیرساخت‌های عمرانی از قبیل آب و برق و گاز شهرک مهرگان در اسرع وقت، چراکه با توجه به اینکه حدود نیمی از پروژه‏‌های در دست ساخت استان قزوین در شهرک مهرگان قرار دارد، نبود یا کمبود این امکانات اولیه و حیاتی مردم منطقه را در فصل سرما با مشکل مواجه می‌کند.

4. اخذ تصویب‏‌نامه کمیسیون ٢١٥ برای احداث کمربندی جنوب قزوین  که از مصوبات سفرهای استانی بر زمین مانده است.

5. آسفالت کردن راه‌‏های مواصلاتی همه روستاهای استان که تعداد خانواده‌‏های ساکن در آنها بیش از 50 خانواده باشد، این مورد با توجه به در پیش بودن فصل سرما و نامناسب و صعب‌العبور بودن بیشتر راه‏‌های روستایی از اهم موارد مطرح شده بود.

6. انجام فرآیند ترک تشریفات احداث جاده  قزوین - الموت به تنکابن که قرار است توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء عملیات اجرایی‏‌اش پیگیری شود.

این پروژه، یکی از پروژه‏‌های مهمی است که به قدمت سنوات خدمت این دولت بر روی آن کار شده و این در حالی است که هنوز کارهای زیادی مانده که باید صورت پذیرد.

7. تأمین به موقع اعتبارات پروژه چهار بانده کردن راه مواصلاتی آبیک به محمدیه که در سال جاری با یک استارت خوب شروع شد، ولی به علت نرسیدن به موقع اعتبارات متأسفانه نیمه‌کاره رها شد.

8. پی‏گیری احداث بیمارستان در شهرستان‌های الوند و محمدیه که از مصوبات سفرهای استانی است و به رغم اینکه نیاز اساسی و مهم مردم این شهرستان است، به واسطه نداشتن مصوبه کمیسیون ٢١٥ عملیات ساخت و ساز آن شروع نشده است.

9. برطرف کردن موانع بر سر راه پروژه احداث جاده  قزوین - الموت به تنکابن که گرچه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و با افتتاح آن راه‌‏های جنوب و مرکز کشور به شمال وصل می‌شود و دو استان قزوین و مازندران به هم می‏‌پیوندند، اما به رغم اهمیت استراتژیک و سوق‏‌الجیشی بودن این پروژه روند احداث آن دچار کندی مضاعف است.

10. استقرار اداره راه و شهرسازی در بخش طارم سفلی که تحقق آن یکی از آرزوهای دیرینه مردم محروم این منطقه است، چراکه صعب‌العبور بودن راه‏‌های عبور و مرور روستاهای این منطقه که انجام هرگونه خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند، نیازمند حضور مؤثر مسئولان راه و شهرسازی در منطقه محروم طارم است.

فارس: خودتان تا چه اندازه نسبت به اجرایی شدن این توافقات اعتقاد دارید؟

* سعی می‏‌کنم آنچه را مربوط به من می‏‌شود و به وظایف نمایندگی مجلس برمی‏‌گردد، انجام دهم.

این را هم می‏‌دانم که امور اجرایی را باید به کاردان و کاربلد سپرد، به مجموعه کاری آقای نیکزاد نیز در وزارتخانه و هم در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اعتقاد دارم، بنابراین بسیار امیدوارم آنچه توافق شده اجرایی شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول