به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در آخرین ساعت بیست و هفتم خرداد ماه و در یک جلسه کاری بین حجتالاسلام سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی توافقات مهمی در خصوص پروژههای در دست ساخت و یا اقدامات جدید زیر بنایی در خصوص راههای مواصلاتی استان صورت میپذیرد که در نوع خود بینظیر یا کمنظیر است.
در این خصوص پای صحبتهای حجتالاسلام سیدمرتضی حسینی نشستهایم تا از اهم و رئوس توافقات حاصله اطلاع یابیم.
فارس: هدف از این نشست چه بود؟
* به طور معمول در هر رویارویی و همنشینی نمایندگان مجلس با وزرای دولت، حتما یکی از مواردی که مطرح میشود، مطالبات قدیم (معوق) و جدید مردم است.
بنده همواره در مواجهه با مردم مناطق مختلف حوزه انتخابی از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار میگیرم و وظیفه دارم با یک جمعبندی و اولویتبندی آنها را به مسئولان و دستاندرکاران منتقل کنم.
فارس: تعاملتان با آقای نیکزاد چگونه بود؟
* در ١٠ فصل کلی بنده درخواستها را مطرح کردم و ایشان نیز با بزرگواری پذیرفتند و در همان جلسه دستور اقدام صادر کردند، ولی قرار شد که دفتر اینجانب موارد را تک تک و مفصل در نامههای مستقل تنظیم کند و برای ایشان ارسال کنیم تا برای مسئولان مربوط دستورهای لازم صادر شود.
فارس: مهمترین توافقات به عمل آمده چیست؟
1. تأمین اعتبار مناسب برای مرمت و تعمیر و روکش آسفالت جاده آبیک به خاکعلی و خاکعلی به بویین زهرا.
2. افزایش تسهیلات پرداختی بانک مسکن به متقاضیان مسکن مهر در آبیک از ٢٢ میلیون تومان به ٢٥ میلیون تومان.
3. تأمین زیرساختهای عمرانی از قبیل آب و برق و گاز شهرک مهرگان در اسرع وقت، چراکه با توجه به اینکه حدود نیمی از پروژههای در دست ساخت استان قزوین در شهرک مهرگان قرار دارد، نبود یا کمبود این امکانات اولیه و حیاتی مردم منطقه را در فصل سرما با مشکل مواجه میکند.
4. اخذ تصویبنامه کمیسیون ٢١٥ برای احداث کمربندی جنوب قزوین که از مصوبات سفرهای استانی بر زمین مانده است.
5. آسفالت کردن راههای مواصلاتی همه روستاهای استان که تعداد خانوادههای ساکن در آنها بیش از 50 خانواده باشد، این مورد با توجه به در پیش بودن فصل سرما و نامناسب و صعبالعبور بودن بیشتر راههای روستایی از اهم موارد مطرح شده بود.
6. انجام فرآیند ترک تشریفات احداث جاده قزوین - الموت به تنکابن که قرار است توسط قرارگاه خاتمالانبیاء عملیات اجراییاش پیگیری شود.
این پروژه، یکی از پروژههای مهمی است که به قدمت سنوات خدمت این دولت بر روی آن کار شده و این در حالی است که هنوز کارهای زیادی مانده که باید صورت پذیرد.
7. تأمین به موقع اعتبارات پروژه چهار بانده کردن راه مواصلاتی آبیک به محمدیه که در سال جاری با یک استارت خوب شروع شد، ولی به علت نرسیدن به موقع اعتبارات متأسفانه نیمهکاره رها شد.
8. پیگیری احداث بیمارستان در شهرستانهای الوند و محمدیه که از مصوبات سفرهای استانی است و به رغم اینکه نیاز اساسی و مهم مردم این شهرستان است، به واسطه نداشتن مصوبه کمیسیون ٢١٥ عملیات ساخت و ساز آن شروع نشده است.
9. برطرف کردن موانع بر سر راه پروژه احداث جاده قزوین - الموت به تنکابن که گرچه جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری است و با افتتاح آن راههای جنوب و مرکز کشور به شمال وصل میشود و دو استان قزوین و مازندران به هم میپیوندند، اما به رغم اهمیت استراتژیک و سوقالجیشی بودن این پروژه روند احداث آن دچار کندی مضاعف است.
10. استقرار اداره راه و شهرسازی در بخش طارم سفلی که تحقق آن یکی از آرزوهای دیرینه مردم محروم این منطقه است، چراکه صعبالعبور بودن راههای عبور و مرور روستاهای این منطقه که انجام هرگونه خدمترسانی را با مشکل مواجه میکند، نیازمند حضور مؤثر مسئولان راه و شهرسازی در منطقه محروم طارم است.
فارس: خودتان تا چه اندازه نسبت به اجرایی شدن این توافقات اعتقاد دارید؟
* سعی میکنم آنچه را مربوط به من میشود و به وظایف نمایندگی مجلس برمیگردد، انجام دهم.
این را هم میدانم که امور اجرایی را باید به کاردان و کاربلد سپرد، به مجموعه کاری آقای نیکزاد نیز در وزارتخانه و هم در اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اعتقاد دارم، بنابراین بسیار امیدوارم آنچه توافق شده اجرایی شود.
انتهای پیام/ب10/پ3003