اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز:

دستاوردهای علمی کشور برگرفته از روحیه ایثار در دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: با اتکا به روحیه ایثار در دفاع مقدس دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری دفاعی، هسته‌ای و علمی طی سال‌های اخیر کسب کرده‌ایم.

دستاوردهای علمی کشور برگرفته از روحیه ایثار در دفاع مقدس است

نادر ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در طول تاریخ هر ملتی، روزها و رویدادهایی وجود دارد که مسیر حرکت آن ملت در تاریخ را تغییر می‌دهد.

وی تصریح کرد: این رویدادها ممکن است برای جوامع مختلف دارای تاثیرها و آثار متعدد و حتی متضاد باشد، به عبارتی یک واقعه تاریخی در برخی اوقات ملت‌ها را به سمت پیشرفت سوق داده و یا اینکه در برابر حرکت آنها مانع ایجاد می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز با اشاره به حمله ناجوانمردانه ارتش جنایتکار رژیم بعث عراق و حمایت بیش از 40 کشور غربی از متجاوزان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آن مقطع غربی‌ها تصور می‌کردند که با یک حمله نظامی ایران را تصرف کرده و می‌توانند رژیم منفور و سرسپرده پهلوی را مجددا بر سر کار آورده و منافع خود را در ایران بازگردانند.

* غربی‌ها هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند

ادیبی تاکید کرد: البته آنها ملت ایران را نمی‌شناختند و از روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری آنها در راه تحقق اهداف اسلام و انقلاب بی‌اطلاع بودند.

وی افزود: به همین دلیل برنامه رژیم منفور بعث عراق و کشورهای غربی حامی ارتش متجاوز این کشور برای تصرف 3 روزه ایران حتی در 8 سال نیز عملی نشد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز با اشاره به رهنمودهای رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و همچنین بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه جنگ تحمیلی برای ما برکات بسیاری داشت، گفت: این جمله به معنی آن نیست که ما از جنگ و لشگرکشی استقبال می‌کنیم، اما بدون شک جنگ تحمیلی و دفاع مقدس همانطور که رهبری عظیم‌الشان انقلاب فرمودند برای ما برکات بسیاری داشت.

ادیبی تاکید کرد: یکی از این نعمات خودسازی ملت ایران و دست‌یابی به دانش‌های مختلف و خودکفایی در تامین نیازهای کشور بود،‌ چرا که غربی‌ها حتی سیم‌خاردار نیز به ما نمی‌فروختند، اما ما در شرایط جنگی توانستیم نیازهای خود را در داخل کشور و با اتکا به تخصص و تعهد جوانان مسلمان ایرانی تامین کنیم.

* حفظ روحیه ایثارگری ضامن سربلندی ملت ایران است

وی بیان داشت: با وجود آنکه بیش از 2 دهه از پایان جنگ می‌گذرد، اما روحیه ایثار و فداکاری ملت ایران که در طول 8 سال دفاع مقدس تقویت شده بود، همچنان به کمک کشور آمده و با اتکا به همین روحیه دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری دفاعی، هسته‌ای و علمی طی سال‌های اخیر کسب کرده‌ایم.

ادیبی افزود: در حال حاضر نیز که کشورهای استکباری و استعمارگر تمام توان خود را برای تحریم و تهدید ایران اسلامی به میدان آورده‌اند، ما با همین روحیه و استفاده از هدایت‌های مدبرانه ولایت تمام تهدیدها را خنثی کرده‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین باید گفت که جنگ تحمیلی همچنان برکات بسیاری برای ملت ایران دارد و در صورت حفظ روحیه شهادت طلبی، ایثار و فداکاری می‌توانیم راه پر افتخاری را که در پیش گرفته‌ایم با قدرت ادامه داده و همچنان در جهان سربلند و با عزت باشیم.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول