اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور:

پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح در دفاع مقدس ناممکن‌ها را ممکن ساخت

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور گفت: پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس ناممکن‌ها را ممکن ساخت.

پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح در دفاع مقدس ناممکن‌ها را ممکن ساخت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمد کاظم تارخ، ظهر امروز در نشستی خبری در محل قرارگاه عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور اظهار کرد: نگاه به دفاع مقدس نگاه به ملتی است که در مقابل تهاجم دیوانه‌ای به نام صدام که به نمایندگی از زورمداران عالم به کشور هجوم آورده بود ایستادند و پس از 8 سال نبرد بی‌امان، سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: اگر دفاع مقدس را با جنگ 10 ساله ایران و روسیه مقایسه کنیم، در آن جنگ هم ملت برای دفاع از کشور خود به میدان آمدند اما پشتوانه‌ای مانند امام خمینی (ره) را نداشتند و اگر در آن زمان شخصیتی مانند حضرت امام(ره) وجود داشت، شاهد وضعیت فعلی جغرافیایی ایران نبودیم.

فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی در شمال شرق با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در مدیریت جنگ تصریح کرد: زمانی که هواپیماهای عراقی در روزهای ابتدای جنگ فردوگاه‌های ما را بمباران می‌کردند، وضعیت روانی خاصی در جامعه ایجاد شده بود که یک ناخدا و سکان دار به نام امام خمینی(ره ) باعث ایجاد آرامش در جامعه شدند.

وی افزود: بازخوانی دوران دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس رسیدن به این معناست که نیروهای مسلح، مردم، رهبری و مکتب انسان‌ساز عاشورا سبب تقدس جنگ 8 ساله ما شدند.

تارخ با اشاره به سایر جنگ‌های رخ داده در تاریخ جهان تصریح کرد: در قرن اخیر دفاعی مستحکم‌تر از دفاع مردم استالینگراد در برابر ارتش نازی نداریم و آنها توانستند دو سال مقاومت کنند، اما این دفاع، دفاعی مقدس نبود و به خاطر ویژگی‌هایی که جنگ 8 ساله ما در مقابل عراق داشت، دفاع ما مقدس بود.

وی افزود: ملت و رهبری ما در مقابل تنها یک کشور قرار نداشت، ما هنوز بعد از 24 سال از پذیرش قطعنامه 598 در حال جمع‌آوری مین‌های ایتالیایی هستیم که دریایی از آنها در اختیار صدام قرار گرفته بود و مناطق ما را آلوده کرد.

وی ادامه داد: هواپیماهای روسی، مواد شیمیایی آلمانی و هواپیماهای فرانسوی در مقابل ما قرار داشتند و پول نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس هم پشتیبانی از صدام را انجام می‌دادند و کشورهایی هم که توان کمک به عراق را نداشتند، سرباز به این کشور می‌فرستادند و ما از 33 کشور اسیر داشتیم.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در شمال شرق کشور با بیان اینکه همه دست به دست هم داده بودند تا جمهوری اسلامی نتواند مقاومت کند تاکید کرد: برخلاف سایر جنگ‌های گذشته امروز به خود افتخار می‌کنیم که اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشور اشغال شود.

وی افزود: دفاع مقدس نقطه عطف در تاریخ کشور است و تا همیشه جاودان خواهد بود و گرامیداشت همه ساله آن سبب ناامیدی دشمنان و امیدواری دوستان ما خواهد شد و اثرات همین دفاع 8 ساله ماست که بارقه‌های امید را در ملت‌های مسلمان بیدار کرد و باعث بیداری اسلامی شد.

تارخ تاکید کرد: دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ برای ما بود و امروز با تجاربی که از آن دوران داریم، به سطح بالایی از توانمندی‌های دفاعی و نظامی رسیده‌ایم و کاملاً خودکفا و مستقل هستیم.

وی افزود: امروز نیروی دریایی ما دارای قدرتی بی‌نظیری است و در دریای مدیترانه حضور دارد و این اتفاق به برکت خون شهدا رخ داده است.

فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور در ادامه به ساخت فیلم موهن آمریکایی اشاره و خاطرنشان کرد: اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام دل هر مسلمانی را آزرده می‌کند و نیاز به یک قیام همگانی توسط آحاد امت مسلمان داریم تا اجازه ندهند هر کافری به خود اجازه توهین به ساحت نورانی نبی اسلام را بدهد.

تارخ در ادامه در خصوص برنامه‌های قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور در هفته دفاع مقدس تصریح کرد: امروز دیداری با نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان داشتیم و ساعت 8 صبح روز 31 شهریور ماه هم رژه مشترک یگان‎های نمونه نیروهای مسلح در میدان 15 خرداد مشهد برگزار می‌شود و سپس در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

وی افزود: در این هفته همچنین دیدارهایی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خواهیم داشت و مزار شهدا نیز گلباران می‌شود ضمن اینکه مسابقات فرهنگی، ورزشی و علمی نیز به این مناسبت برگزار خواهد شد و در روز 5 مهر ماه نیز صبحگاه مشترک به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول