اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک اقدام انسان‌دوستانه صورت می‌گیرد

اجرای طرح خانه‌ بهداشت ایران در ایالت «می سی سی پی» امریکا

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اروپا و آمریکا از اجرای طرح خانه‌های بهداشت روستاهای ایران در ایالت می سی سی پی آمریکا در یک اقدام انسان‌دوستانه خبر داد.

اجرای طرح خانه‌ بهداشت ایران در ایالت «می سی سی پی» امریکا

فریدون بوداغی امروز در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرستان قائمشهر درباره اجرای طرح خانه‌های بهداشت در روستاهای ایران که موفقیت بزرگی در زمینه تنظیم خانواده و پیشگیری از بیماری‌های مختلف به ویژه در کنترل فلج اطفال و نیز کاهش مرگ و میر نوزادان به شمار می‌رود از اجرای این طرح در ایالت محروم "می سی سی پی" آمریکا توسط تیمی از پزشکان ایرانی و آمریکایی خبر داد.

وی در اشاره‌ای به نمونه‌برداری از این طرح در سه سال اخیر یادآور شد: فوت کودکان در ایالت "می سی سی پی" آمریکا به علت فقر، عدم وجود بهداشت کافی و بی‌توجهی دولت آمریکا برای تامین رفاه اجتماعی غوغا می‌کند.  

بوداغی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی و بهداشتی ایران از سال 1980 میلادی تاکنون و کاهش مرگ و میر کودکان از 70 درصد قبل از انقلاب به 30 درصد کنونی خاطرنشان کرد: در این طرح پیشرفت‌های پزشکی و بهداشتی ایران در اقدامی خیرخواهانه و بشردوستانه اجرایی می‌شود.

استاد دانشگاه‌های اروپا و آمریکا بیماری‌های رایج در ایالت "می سی سی پی" را که محروم‌ترین ایالت آمریکا محسوب می‌شود علاوه بر عدم نظارت دولت بر کنترل موالید، دیابت، بیماری‌های خونی و فشار خون بالا ذکر کرد و افزود: وجود درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در محروم‌ترین و دورافتاده‌ترین روستاهای ایران الگو و نمونه‌ای عالی برای ثبات توان بهداشتی ایران و از طرفی کاهش فقر بهداشتی در بین سیاه‌پوستان و اهالی "می سی سی پی" آمریکا است.

وی در پاسخ به هزینه اجرای طرح اظهار داشت: اجرای طرح با همکاری دکتر شهباریان از دانشگاه شیراز و دکتر جیمز میلر و ارون شرلی از آمریکا و شخص بنده به طور رایگان انجام خواهد پذیرفت ولی چون دولت آمریکا از کمک به این اقدام خیرخواهانه که با برآورد هزینه اولیه نیازمند بیش از 30 میلیون دلار اعتبار برای ساخت 13 خانه بهداشت در این ایالت است امتناع می‌کند امیدواریم دولت ایران همکاری لازم را با این تیم و اجرای دقیق طرح داشته باشد تا طرح نمونه بهداشتی ایران حتی در سرزمین دشمن نیز الگو و نمونه‌ای برای جهانیان شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول