اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی نرماشیر:

37 هزار دام نرماشیر علیه آبله مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: 37 هزار رأس دام سبک علیه بیماری آبله در شهرستان نرماشیر مایه‌کوبی شدند.

37 هزار دام نرماشیر علیه آبله مایه‌کوبی شدند

عباس سرحدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: از جمعیت 150 هزار رأس دام سبک شهرستان نرماشیر در چهار ماه نخست امسال 37 هزار رأس توسط اکیپ‌های بخش دولتی علیه بیماری آبله واکسینه شده‌اند.

وی افزود: خدماتی که بخش دولتی دامپزشکی به مردم شهرستان ارائه می‌دهد به صورت کاملاً رایگان است که بر اساس برنامه مدون و ابلاغی اجرا می‌شود.

سرحدی با اشاره به اینکه شغل دامداری به صورت شغل مکمل در کنار کشاورزی و یا به صورت مستقل از رونق خوبی در شهرستان نرماشیر برخوردار است، بیان کرد: هرگونه عاملی که جمعیت دامی شهرستان را تهدید کند اثر مستقیم بر معیشت و اقتصاد خانوارهای روستایی دارد که گاهی خسارات غیر قابل جبرانی از خود بر جا می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل و پیشگیری از وقوع بیماری دامی از وظایف ذاتی دامپزشکی است که شبکه دامپزشکی با انجام واکسیناسیون جمعیت دامی، پایش بیماری و انجام تست‌های لازم این مهم را انجام می‌دهد و از سوی دیگر حفظ سرمایه‌های دامی یکی دیگر از اهداف دامپزشکی است.

سرحدی بیان کرد: بیماری آبله بیماری ویروسی و بسیار واگیرداری در نشخوارکنندگان کوچک است که زیان‌های اقتصادی ناشی از این بیماری بر اثر کاهش تولید شیر، آسیب به کیفیت پوست، پشم و دیگر تولیدات، سقط جنین، کاهش وزن، حساس بودن دام به عفونت‌های تنفسی، هجوم حشرات و تلفات است.

وی از مردم درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه بیماری در منطقه مراتب را به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند تا از بروز هرگونه همه‌گیری بیماری دامی در سطح شهرستان جلوگیری شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول