اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان:

40 هزار دام ریگان علیه شاربن مایه‌کوبی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 43 هزار رأس دام این شهرستان توسط 2 اکیپ عملیاتی علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.

40 هزار دام ریگان علیه شاربن مایه‌کوبی شدند

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 40 هزار و 136 رأس دام سبک، 3 هزار و  118 رأس دام سنگین و 149 رأس تک‌سمی توسط 2 اکیپ عملیاتی در ریگان علیه بیماری شاربن یا سیاه‌زخم واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه در این زمینه سه مورد کلاس آموزشی ویژه دامداران و عشایر برگزار شده است، افزود: بیشترین دام‌هایی که در این زمینه واکسینه شدند، دام‌های مناطق عشایری بودند.

جعفری بیان داشت: بیماری شاربن یا سیاه‌زخم یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تلقی می‌شود که توسط باسیلوس انتراسیس رخ می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان افزود: از جمله عوامل شدت این باکتری تشکیل هاگ است که سبب ماندگاری این عامل بیماری‌زا در محیط می‌شود.

جعفری تصریح کرد: از جمله حیواناتی که می‌توانند دچار این بیماری شوند، گاو، گوسفند و بز است انسان به صورت اتفاقی در صورتی که در معرض تماس با دام آلوده، پوست، پشم و فراورده‌های آن قرار بگیرد و یا از گوشت دام آلوده استفاده کند، دچار بیماری می‌شود.

وی افزود: از جمله اقدامات پیشگیرانه علیه این بیماری رعایت مدیریت بهداشتی دامداری و توجه به بحث بهسازی اماکن دامی است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول