اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دامپزشکی باشت صورت می‌گیرد

آغاز مایه‌کوبی دام‌های سبک باشت علیه بیماری بروسلوز

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان باشت با اشاره به آغاز واکسیناسیون دام‌های این شهرستان از شروع مایه‌کوبی دام‌های سبک این شهرستان علیه بیماری بروسلوز خبر داد.

آغاز مایه‌کوبی دام‌های سبک باشت علیه بیماری بروسلوز

موسی سجادی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: کار مایه‌کوبی دام‌های سبک این شهرستان علیه بیماری بروسلوز از تیر ماه آغاز شده است.

وی بیان کرد: در این طرح دام‌های سبک شامل بز، گوسفند، بره و بزغاله علیه این بیماری مایه‌کوبی می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی باشت با بیان این‌که بیماری بروسلوز از بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام است، بیان کرد: با هدف کنترل و جلوگیری از این بیماری سالانه دام‌های شهرستان باشت به صورت رایگان مایه‌کوبی می‌شوند.

سجادی‌نیا بیان کرد: تاکنون بیش از 15 هزار رأس دام توسط مأموران دامپزشکی علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

این مسئول در باشت بیان کرد: با هدف کنترل بیماری آبله و شاربون تمام دام‌های شهرستان علیه این بیماری در فروردین امسال واکسینه شدند.

وی به ضرورت تمیز نگه داشتن آغل دام اشاره کرد و افزود: عدم رعایت بهداشت در آغل دام‌ها زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌ها به شمار می‌رود.

سجادی‌نیا ادامه داد: با هدف کمک به دامداران و به منظور سم‌پاشی آغل‌های دام، بیش از 25 لیتر سم و پودر‌های ضد انگلی به صورت رایگان بین دامداران در مناطق روستایی شهرستان توزیع شد.

رئیس شبکه دامپزشکی باشت با بیان اینکه اکیپ‌های شبکه دامپزشکی به صورت شبانه‌روزی از مناطق مختلف روستایی بازدید می‌کنند، از دامداران خواست تا هرگونه بیماری دامی را به صورت فوری به مأموران دامپزشکی اطلاع دهند.

وی به نظارت دامپزشکی بر قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و دیگر فرآورده‌های دامی اشاره کرد و بیان داشت: برای 20 فروشنده متخلف تشکیل پرونده شد که به مرجع ذی‌صلاح معرفی شدند.

سجادی‌نیا با اشاره به این‌که تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کنگو در باشت مشاهده نشده، بیان داشت: مردم از خرید گوشت‌های فاقد مهر شبکه دامپزشکی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سرما موجب از بین رفتن ویروس بیماری تب کنگو می‌شود، افزود: مردم قبل از استفاده گوشت قرمز حتما آن را حداقل به مدت 12 ساعت در یخچال نگهداری کنند و از مصرف گوشت تازه خودداری کنند.

رئیس دامپزشکی باشت از مردم خواست هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه را به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول