اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تولید 200 هزار کندو عسل در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید 200 هزار کندو عسل در این استان در سال جاری خبر داد.

تولید 200 هزار کندو عسل در چهارمحال و بختیاری

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در پرورش زنبور عسل قابلیت‌های بسیاری دارد به گونه‌ای که در این استان یکی از باکیفیت‌ترین عسل‌های دنیا تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید زنبور عسل به سرمایه بالایی نیاز ندارد، افزود: با اختصاص اعتبارات اندک به این بخش می‌توان در توسعه اشتغال‌زایی در استان گام مهمی برداشت.

نیازی ادامه داد: هر کلنی طرح یکصد کندویی با جذب اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال ایجاد می‌شود که بر این اساس می‌تواند یک شغل به وجود آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به مزایای تولید زنبور عسل اشاره کرد و گفت: تولید زنبور عسل نه تنها به سرمایه‌گذاری اولیه کمی نیاز دارد بلکه همسو با محیط زیست است.

نیازی با بیان اینکه در سال گذشته 130 هزار کندو عسل در استان تولید شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‎شود در سال جاری این میزان به 200 هزار کندو افزایش پیدا کند.

وی از سرشماری از کندوهای زنبور عسل این استان از اول تا ششم مهر ماه خبر داد و افزود: زنبوردارانی که آدرس و مشخصات محل استقرار کندوهای خود را قبلاً به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اعلام کرده‌اند توسط گروه‌های سرشماری مورد بازدید و شمارش قرار می‌گیرند.

نیازی ادامه داد: تعداد 16 گروه در سراسر استان سرشماری از کندوهای زنبور عسل را از شنبه به مدت یک هفته انجام خواهند داد.

وی مشخص کردن تعداد کندوهای صنعتی و بومی استان، آمارگیری از کندوهای مهاجر در استان و پرداخت تسهیلات بانکی به زنبورداران را از اهداف این سرشماری دانست و گفت: این آمارگیری مقدمه صدور دفترچه زنبورداری، میزان تولید عسل و شناسایی شاغلین در بخش زنبورداری استان خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سرشماری از کندوهای زنبور عسل هرساله انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول