اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

زنجان ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری زنجان به ویژه در بخش طبیعت گفت: زنجان ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.

زنجان ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به عملکرد مطلوب مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان طی مدیریت خود در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: ارزیابی‌های به عمل آمده بیانگر این عملکرد مثبت است که در اذهان خواهد ماند.

وی به تقدیر مستمر و چندین باره نماینده ولی فقیه در استان زنجان از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مرمت مساجد اشاره کرد و افزود: 12 مسجد تاریخی استان زنجان در این مدت بازسازی و مرمت شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان جذب اعتبارات گسترده برای بازسازی مساجد را از اقدامات قابل تقدیر مدیرکل اسبق عنوان و تصریح کرد: عملیات اجرای بازسازی و مرمت هم با موفقیت انجام شده است.

وی آخرین مورد بازسازی مسجد را بازسازی سر درب مسجد جامع زنجان اعلام کرد و گفت: این بازسازی یک الگوی خوب در خیابان امام محسوب می‌شود.

کریمی به جایگاه رفیع گنبد سلطانیه در بین آثار تاریخی ثبت شده در جهان اشاره کرد و افزود: اقدام موثری برای بازسازی گنبد و محوطه این گنبد انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های گسترده استان زنجان در حوزه گردشگری هم اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌های برای توسعه استان استفاده بهینه انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان بر ضرورت فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم برای تبدیل استان زنجان به قطب گردشگری در سطح کشور تاکید کرد و گفت: با فراهم‌کردن امکانات و زیرساخت‌ها است که امکان حضور گردشگر در مناطق مستعد گردشگری فراهم می‌شود.

وی به اختصاص یک زمین 10 هکتاری در ورودی شهر زنجان به منظور ایجاد مجموعه‌ای برای حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: این مجموعه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

کریمی برای مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول