اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خبر داد

کشف 2 هزار و 620 کیلوگرم مواد مخدر در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از کشف 2 هزار و 620 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

کشف 2 هزار و 620 کیلوگرم مواد مخدر در قزوین

قاسم غیاثوند صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در قزوین با تشریح راهبرد فعالیت پلیس مبازره با مواد مخدر اظهار کرد: در راستای تدابیر نظام جمهوری اسلامی ایران در برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر چهار کمیته برای برخورد تشکیل شده است که همه دستگاه‌‌های دولتی و تشکل‌های غیردولتی فعالیت خود را براساس این کمیته‌ها تنظیم می‌کنند.

وی افزود: در کمیته پیشگیری فرهنگسازی و تربیت، آگاه‌سازی آحاد جامعه نسبت به آثار زیان‌بار سوء مصرف مواد مخدر سنتی و صنعتی برنامه‌ریزی شده که در استان قزوین این مسئولیت بر عهده مسئولان سیاسی و سایر دستگاه‌ها است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد: کمیته مبارزه با مواد مخدر در این استان با مسئولیت نیروی انتظامی فعالیت دارد که در این راستا براساس تدابیر و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و قوانین مصوب مجلس برای مأموریت‌های خود به مبارزه با سوداگران مرگ اقدام می‌کند.

غیاثوند در تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طی عملیات‌های مختلف و مشترک با سایر استان‌ها مقدار دو تن و 620 کیلو و 68 گرم انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.1 درصد رشد داشته است.

این مسئول عنوان کرد: از این میزان مواد مخدر، 42 کیلو و 846 گرم ماده مخدر هرویین، یک کیلو و 859 گرم ماده مخدر کراک، 669 کیلو گرم ماده مخدر تریاک، یک تن و 154 کیلو 350 گرم ماده مخدر حشیش، 34 کیلو و 950 گرم ماده مخدر شیشه و مقادیری نیز سایر مواد مخدر بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: طی این مدت دو هزار و 214 نفر اعم از قاچاقچی، توزیع‌کننده و نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شدند که در مجموع این دستگیری‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است، همچنین 18 باند مواد مخدر شناسایی، متلاشی و اعضای آن دستگیر شدند.

غیاثوند تصریح کرد: کمیته دیگر حقوقی و قضایی که ریاست آن بر عهده دادستان عمومی انقلاب اسلامی بوده، در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 9 نفر از سرکرده‌های باند‌های قاچاق در استان قزوین حکم اعدامشان صادر و اجرا شده است.

وی افزود: کمیته درمان نیز به ریاست دانشگاه علوم پزشکی، افراد آسیب دیده از مواد مخدر را مورد حمایت‌های درمانی قرار می‌دهد که در این راستا 80 مرکز ترک اعتیاد در سطح این استان با صدور مجوز به افراد ذی‌صلاح مشغول به کار بوده که هشت هزار نفر زیر درمان متادون، شربت متادون و شربت اپیوم قرار گرفته‌اند و پلیس نیز در همکاری با دانشگاه در سال جاری 167 کلاس آموزشی همگانی و تخصصی را در ادارات دولتی، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها به صورت چهره به چهره در خصوص تبیین سوء مصرف و آثار زیان‌بار مواد مخدر برگزار کرده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول