اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤل فرهنگی اوقاف کرمان خبر داد

بزرگداشت 30 امامزاده شاخص کرمان

خبرگزاری فارس: مسؤل فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: آیین بزرگداشت 30 امامزاده شاخص کرمان برگزار می‌شود.

بزرگداشت 30 امامزاده شاخص کرمان

حجت‌الاسلام سید رضا فاطمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به نقش ارزنده امامزادگان در استان کرمان و تاثیر آنان بر روح معنویت مردم به ویژه نوجوانان و جوانان اظهار داشت: بزرگداشت این بزرگواران و معرفی آن‌ها سبب جلب توجه مردم به این اماکن مقدس شده و در نتیجه آثار گناه در سطح جامعه کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجم ذیقعده در تقویم ملی کشور به نام روز ملی تکریم امامزادگان معرفی شده است، ابراز داشت: همایش‌های متعددی به همین مناسبت تا پایان دهه کرامت در سراسر استان کرمان برگزار می‌شود که از سخنرانان و مداحان برجسته استانی و کشوری نیز دعوت شده است.

فاطمی حضور فعال ادارات و نهادها در برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: امامزادگان به عنوان پایگاه مهم فرهنگی می‌توانند بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش دهند، بنابراین همکاری دستگاه‌های مختلف در این مراسم می‌تواند، مؤثر واقع شود.

وی برپایی نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه و تجلیل از خادمان و هیات امنا و تهیه کتابچه معرفی امامزادگان را از مهم‌ترین برنامه‌های جانبی این همایش‌ها ذکر کرد و افزود: همایش بزرگداشت امامزاده حسین جوپار به عنوان امامزاده شاخص استان و همایش اصلی استان روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف استان کرمان تعداد امامزادگان زیر پوشش اوقاف را 133 بقعه عنوان کرد و بیان کرد: 30 بقعه از این بقاع به عنوان شاخص معرفی شده‌اند و بزرگداشت آن‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول