اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی

جشنواره بین‌المللی شعر با نام رسول رحمت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اهانتی که به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) شد سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی در نظر دارد تا جشنواره بین‌المللی شعر با نام رسول رحمت را برگزار کند.

جشنواره بین‌المللی شعر با نام رسول رحمت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جواد کمالی صبح امروز و در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان « نقطه اوج » اظهار کرد: طرح اولیه جشنواره شعر رسول رحمت داده شده و با کمک حوزه هنری و استانداری این توانایی در بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی وجود دارد تا جشنواره بین‌المللی شعر رسول رحمت را برگزار کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی افزود: حدود سه ماه زمان نیاز است تا اعتبارات لازم را برای اجرای این جشنواره جذب کنیم و شش ماه پس از کسب اعتبارات جشنواره را برگزار می‌کنیم.

کمالی خاطرنشان کرد: اشعار این جشنواره به چند زبان زنده دنیا مانند انگلیسی، اردو، عربی، آلمانی و اسپانیایی چاپ می‌شود و پیش‌بینی شده است چون جشنواره شعر به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود استقبال زیادی صورت بگیرد و حتی سایر ادیان نیز در این جشنواره شرکت کنند.

وی در ارتباط با هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج هنرمندان با عنوان « نقطه اوج » اظهار کرد: این هفتمین جشنواره ادبیات داستانی است اما نقطه اوج تنها به خراسان‌رضوی اختصاص دارد و دومین سالی است که برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی گفت: تاکنون 429 اثر به دبیرخانه جشنواره نقطه اوج ارسال شده است که شامل 11 اثر داستانی بلند، 36 داستانک و 445 داستان کوتاه در رده‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال است.

کمالی افزود: آثار نفرات برگزیده در کتابی به نام نقطه اوج چاپ شده و علاوه بر اینکه از نفرات برگزیده تجلیل می‌شود آنها می‌توانند در جشنواره کشوری نیز شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان‌رضوی مهد هنر است و می‌تواند درحوزه هنری به خوبی فعالیت کند به طوری که سال گذشته خراسان‌رضوی توانست در جشنواره کشوری عکس، شعر و فیلم رتبه نخست را کسب کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان‌رضوی با اشاره به جشنواره تئاتر بسیج گفت: امسال جشنواره تئاتر بسیج به نام صحنه اوج را در بهمن‌ماه و در هفته بسیج جشنواره هنرهای بسیج خراسان‌رضوی برگزار می‌کنیم، همچنین اختتامیه هنرهای تجسمی را در دهه فجر برگزار می‌شود.

در خاتمه از نفرات برگزیده تجلیل شد و همچنین از کتاب داستان کوتاه «نقطه اوج» رونمایی شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول