اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

ایران‌هراسی راهبرد دشمن در مبارزه با آموزه‌های اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ترویج ایران‌هراسی یکی از راهبردهای دشمن برای مبارزه با آموزه‌های اسلامی در جهان بوده که تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

ایران‌هراسی راهبرد دشمن در مبارزه با آموزه‌های اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیکرو ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور در سالن وارش مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن آن با دهه کرامت، پیامبر اکرم (ص) را سرچشمه معنویت و کرامت انسانی دانست و اظهار کرد: کرامت گوهر گمشده‌ای است که انسان دیجیتال عصر جاهلیت و مدرن به دنبال آن است.

وی با بیان اینکه انسان عصر انباشت اطلاعات به دنبال اتصال به سرچشمه معرفت و معنویت است، افزود: سرچشمه کرامت و انسانیت نزد پیامبر اکرم و رسول خداست و کسانی که با دید تحقیر آمیز در این حوزه فیلم می‌سازند از این چشمه‌های ناب هیچ شناختی ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با محکوم کردن تولید، ساخت و نمایش فیلم موهن علیه پیامبر (ص) ایشان را کامل‌ترین انسان روی زمین دانست و گفت: این فیلم 360 درجه از مسیر معرفی این شخصیت والا تفاوت دارد و یک هجو و کمدی بیش نیست.

وی با اشاره به ساخت و تولید فیلم «فتنه» در راستای ترویج وارونه جلوه دادن فرهنگ اهل بیت (ع) اذعان کرد: دشمن با ساخت چنین فیلم‌ها و برنامه‌هایی قصد تروریست جلوه دادن مسلمانان را در سراسر عالم دارد زیرا مبانی اینگونه طرز فکر را در فیلم‌هایش برای القای به مخاطبان خود پایه‌گذاری می‌کند.

حاذق نیکرو با بیان اینکه در فیلم «فتنه» دشمن ویژگی‌هایی مانند قتل، خونریزی، دیه، قصاص و دیگر ویژگی‌هایی این چنینی را برای خشن جلوه دادن مسلمانان برجسته کرده بود، خاطرنشان کرد: در این فیلم به بخش‌هایی از بیانات امام راحل، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نیز اشاره شده بوده است.

به گفته وی ساخت فیلم «بیست و چهار» نیز که در این راستا تولید شده بود در 24 ساعت نخست نمایش خود توانست نیم میلیون کاربر اینترنتی را به خود جلب کند.

این مسئول تصریح کرد: افرادی که به ساخت فیلم‌های ضد اسلامی دست می‌زنند در واقع به دنبال پر کردن خلٱ‌های معنوی خود هستند اما غافل از اینکه نتیجه این عمل آنها همواره عکس می‌شود زیرا افراد با تماشای اینگونه فیلم‌ها بیشتر به سراغ اسلام و آموزه‌های دینی مطرح شده در آن می‌روند تا بتوانند شبهات خود را از اسلام برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 2009 قرآن پرفروش‌ترین کتاب در جهان بوده است، ابراز کرد: ساخت اینگونه فیلم‌ها در جهان نه تنها موجب افزایش تعداد مسلمانان و گرایش دیگر افراد به دین مبین اسلام می‌شود بلکه موجب شناخت بیشتر از اسلام و پیامبر نیز است.

حاذق نیکرو، ترویج اسلام هراسی و به دنبال آن ایران هراسی را یکی از راهبردهای دشمن برای مبارزه با آموزه‌های اسلامی در جهان دانست که تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

وی اذعان کرد: دشمن پس از ترویج اسلام‌هراسی و شکست در آن به ایران‌هراسی و تبلیغات علیه انقلاب اسلامی روی آورده و آن را موجب شکست منافع لیبرال دموکرات می‌داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دشمن امروز با چالش جدی در تمام حوزه‌های خود مواجه شده است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که حاکمیت دینی می‌تواند تامین کننده حیات بشری، دنیوی و اخروی انسان باشد از این‌رو سرچشمه‌های این حاکمیت را مورد هدف خود قرار داده است.

وی با تصریح بر کار در حوزه ارتقای شناخت و آگاهی در حوزه دینی در رسانه‌ها به ویژه تولید فیلم در این راستا متذکر شد: در این سال‌ها ما در این حوزه خوب کار نکردیم و این امر موجب سو‌استفاده دشمن از اینگونه مباحث شده است.

حاذق‌نیکرو به دهمین سال برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: گیلان در تاریخ شیعه پیشگام بوده و امسال دومین سال برگزاری این جشنواره در گیلان است.

وی با بیان اینکه در این مدت توجه به فرهنگ رضوی در رسانه‌ها نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: آگاهی یافتن مردم از مسایل مختلف به تلاش و اطلاع‌رسانی مطبوعات و خبرگزاری‌ها وابسته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزیده شدن 17 اثر در دهمین جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور خبر داد و افزود: این تعداد از بین یک‌هزار و 320 اثر ارسالی از سراسر کشور به دبیرخانه در بخش‌های مختلف مقاله، مصاحبه، داستان کوتاه، گزارش، شعر، عکس، سرمقاله، خاطره و یادداشت برگزیده شده است.

به گزارش فارس، در این مراسم علاوه بر تجلیل از برگزیدگان جشنواره رضوی، از برگزیدگان همایش شعر گیلکی رضوی و پیامک ادبی نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول