اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ملی جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی مطرح کرد

فعالیت 420 سمن در حوزه محیط زیست کشور

خبرگزاری فارس: دبیر ملی جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی گفت: نزدیک به 420 سازمان مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت 420 سمن در حوزه محیط زیست کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد قیومی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در وزارت کشور یا استانداری‌ و فرمانداری‌ها تشکل خود را به ثبت برسانند و محیط زیست پس از بررسی فعالیت آنها را مورد تایید قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فضای محیط زیست برای فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد گسترده است و این سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند یاریگر محیط زیست باشند.

وی تصریح کرد: امسال رشد 50 درصدی برای حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور دیده شده و به طور کمی هدف‌گذاری کرده‌ایم که تعداد آنها تا پایان سال رشد مورد نظر را داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست امسال را به‌ نام سال ساخت، ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیست نامگذاری کرده است یکی از زیرشاخه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با عنوان جشنواره فیلم و عکس ضامن آهو را عهده‌دار شد.

وی افزود: جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی برای نخستین سال در کشور برگزار و به صورت منطقه‌ای اجرا می‌شود.

قیومی خاطرنشان کرد: پنج منطقه برای اجرای این جشنواره تعیین شده‌اند که شامل تهران، آذربایجان‌غربی، خوزستان، فارس و خراسان‌رضوی بوده و این استان‌ها میزبان 31 استان دیگر کشور شدند.

به گفته وی استان فارس میزبان اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد شده و از محیط‌بانان این مناطق و برگزیدگان حوزه فیلم و عکس سازمان‌های مردم‌نهاد و محیط‌بانی‌ها در این جشنواره منطقه‌ای تجلیل می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای استان فارس نزدیک به یک‌هزار و 600 عکس و 40 فیلم رسیده که مورد داوری قرار گرفت و از هر استان یک عکس و یک فیلم برگزیده انتخاب شده و در سطح منطقه‌ای نیز سه نفر در فیلم و سه نفر در عکس به عنوان برگزیدگان منطقه‌ای مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گفته مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده از ظرفیت آموزه‌های معارف اسلامی و آموزه‌های رضوی در حوزه حفاظت از محیط زیست اصلی‌ترین هدف این جشنواره است.

وی ادامه داد: روند تخریب محیط زیست در جهان در پرتو آموزه‌های سرمایه‌داری و سود‌انگاری رایج آن رخ می‌دهد و در نقطه مقابل آموزه‌های معارف اسلامی و ائمه معصومین و به ویژه آموزه‌های رضوی قرار دارد که بهره‌برداری بدون افراط و تفریط و حفظ و حراست از محیط زندگی و محیط زیست را مورد تاکید قرار می‌دهد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول