اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خوزستان تاکید کرد

ضرورت تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر راه‌اندازی یگان حفاظت محیط زیست دریایی در استان تأکید کرد.

ضرورت تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز احمدرضا لاهیجان‌زاده ظهر امروز در جشنواره منطقه‌ای محیط زیست در آموزه‌های رضوی با عنوان «ضامن آهو»، بر ضرورت تشکیل یگان حفاظت محیط زیست دریایی در خوزستان تاکید کرد و گفت: به دلیل اتفاقاتی که در دریا در حال رخ دادن است و آلودگی و تخلفات در این حوزه نیاز به راه‌اندازی گشت دریایی احساس می‌شود.

وی همچنین با اشاره به موهبت‌های خوزستان اظهار کرد: در مساحت 64 هزار کیلومتر مربعی این استان بیش از یک کشور قابلیت‌های طبیعی وجود دارد.

لاهیجان‌زاده افزود: 30 درصد آب‌های کشور، پنج رودخانه بزرگ، 85 درصد ذخایر نفت و گاز کشور و بیشترین سدهای مخزنی کشور در این استان قرار دارد همچنین این استان قطب کشاورزی، قطب پتروشیمی و قطب شیلات و تولید کننده 10 درصد برق است.

وی وجود جنگل‌های باارزش زاگرس و 270 کیلومتر سواحل دریایی را یادآور شد و ادامه داد: 686 هزار هکتار اراضی تالابی در استان قرار دارد که در رتبه‌های اول و دوم بین‌المللی قرار دارند. همچنین 10 منطقه حفاظت شده، دو پارک ملی و سه منطقه شکار ممنوع نیز از موهبت‌های محیط طبیعی استان است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه موفقیت‌آمیز احیای گوزن زرد در خوزستان گفت: با اجرای این برنامه گوزن زرد به زیستگاه واقعی خود یعنی جنگل‌های دز و کرخه بازگردانده شد و در حال حاضر 60 رأس گوزن زرد در این محل نگهداری می‌شود.

وی افزود: احیای مجدد آهو در دو منطقه استان نیز انجام شده است.

* کشف 376 اسلحه توسط یگان حفاظت محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از کشف 376 سلاح از متخلفان شکار و صید غیرمجاز در نیمه نخست امسال خبر داد.

وی افزود: در سال گذشته 515 مورد تخلف در زمینه شکار و صید کشف و برخورد قانونی صورت گرفته است همچنین در شش ماهه نخست امسال نیز 244 تخلف به ثبت رسیده است.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: در این میان 134 پرنده غیرشکاری و 54 پرنده شکاری کشف و رهاسازی شد.

وی تعداد سلاح‌های مکشوفه در سال های 89 را 146 قبضه، در سال 90، 158 قبضه و در نیمه نخست امسال 72 قبضه اعلام کرد و یادآور شد: نقش محیط‌بانان در کشف این سلاح‌ها و تامین امنیت ملی قابل توجه است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول