اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

تبیین نقش مساجد در دفاع مقدس از لایه‌های پنهان جنگ تحمیلی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: تبیین نقش مساجد در دوران دفاع مقدس از لایه‌های پنهان جنگ تحمیلی است.

تبیین نقش مساجد در دفاع مقدس از لایه‌های پنهان جنگ تحمیلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلایی در همایش نقش مساجد و هیئت‌های مذهبی در دفاع مقدس اظهار کرد: ساخت مسجد یکی از ابتکارات اسلام در نخستین گام‌های شکل‌دهی آن بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) به نام اسلام و دین کامل موجب شد تا ادیان دیگر پایدار بمانند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) ادیان دیگر خداوند را مورد تکذیب قرار نداد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در جامعه اسلامی برای رسیدن به ایده‌آل‌ باید به مسجد نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، ادامه داد: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه است.

وی وجود روحانی پس از بنا گذاشتن مسجد را یکی از مسائل مهم عنوان کرد و گفت: وجود روحانی در مسجد می‌تواند محور تمام فعالیت‌ها قرار گیرد.

جلایی با اشاره به اینکه اگر افراد فکر کنند مساجد بدون روحانی می‌تواند برنامه‌های دینی خود را اجرا کند اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند، تصریح کرد: پایه‌های اساسی تربیت جوانان انقلابی در مساجد برداشته شد.

وی وجود مساجد را یکی از ماندگارترین میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دانست و اذعان کرد: هیئت‌های مذهبی باید بهترین مکان را برای جذب جوانان در مساجد داشته باشند.

این مسئول یکی از کارکردهای مساجد در دفاع مقدس را آگاه‌سازی و توجیه جوانان به امر دفاع از کشور نامید و خاطرنشان کرد: محل سازماندهی و اعزام رزمندگان به جبهه‌ها از مساجد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جماعات در دوران دفاع مقدس از آموزه‌های دینی در جذب جوانان برای حفظ انقلاب استفاده می‌کردند، یادآور شد: تقویت روحیه و معنویت مردم و جوانان در زمان جنگ از طریق مساجد صورت می‌گرفت.

جلایی متذکر شد: در جنگ تحمیلی در مقابل رژیم بعثی عراق از نظر تجهیزات قابل مقایسه نبودیم و حداقل 36 کشور جهان به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات به عراق کمک می‌کردند.

وی رزمندگان را تربیت‌یافتگان مساجد دانست و افزود: انقلاب اسلامی موجب احیای نقش مساجد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تصریح بر اینکه نخستین اقدام رزمنده‌ها پس از استقرار در مناطق جنگی برپایی نمازخانه و حسینیه بود، اضافه کرد: یکی از لایه‌های پنهان در جنگ تحمیلی تبیین نقش مساجد در دوران دفاع مقدس است.

وی یاوران و منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) را از اهالی مسجد عنوان کرد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول