اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم:

10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از تأمین اعتبار برای راه‌اندازی 10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در این استان خبر داد.

10 ایستگاه جدید آتش‌نشانی در قم راه‌اندازی می‌شود

عباس جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن هفته آتش‌نشانی اظهار کرد: این هفته فرصت خوبی برای مطرح کردن و قدردانی از زحمات آتش‌نشانان است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطر نشان کرد: بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد که بر این اساس شهر قم به 12 ایستگاه آتش‌نشانی جدید نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطر نشان کرد: در این راستا دو ایستگاه جدید در پردیسان و خیابان جوادالائمه در حال راه‌اندازی است.

وی با اشاره به تأمین اعتبار برای راه‌اندازی 10 ایستگاه جدید گفت: این اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم تأمین شده است.

جعفری با اشاره به تأمین زمین برای احداث این 10 ایستگاه توسط شهرداری اظهار کرد: برای هر ایستگاه حدود 240 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که 30 درصد کل اعتبار را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: اینکه در شهری مانند قم امکانات آتش‌نشانی 50 درصد استاندارد باشد، یک موضوع نگران‌کننده است که با اختصاص این اعتبار جدید و احداث 10 ایستگاه دیگر بسیاری از نگرانی‌ها برطرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به شرایط شهر قم افزود: قم چهار راه ارتباطی کشور و مسیر دسترسی 17 استان است، به همین خاطر سطح حوادث در این استان قدری بیشتر از استان‌های دیگر است.

وی گفت: از طرفی قدیمی بودن بافت شهر قم موجب شده تا خدمت‌رسانی به مناطق مختلف شهر بسیار مشکل باشد.

جعفری اظهار داشت: برای شهری مانند قم حداقل دو ایستگاه مادر آتش‌نشانی، 14 ایستگاه متوسط و چندین ایستگاه کوچک نیاز است تا بتوان تمام مخاطرات احتمالی را پاسخگو بود.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین تجهیزات نیز در استان قم در سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز تا رسیدن به سطح واقعی نیازهای خود فاصله بسیار داریم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: در حال حاضر قراردادهای بسیار خوبی بسته شده تا خرید تجهیزات مورد نیاز برای سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تسریع شود.

وی افزود: مشکل دیگر در زمینه خدمت‌رسانی آتش‌نشانی در استان قم کمبود نیرو است که موجب شده تا مأموران این سازمان به صورت یک روز در میان کار کنند در حالی که طبق استانداردها باید سه شیفت کاری برای آتش‌نشانان وجود داشته باشد.

جعفری ابراز کرد: وضعیت قم از لحاظ جغرافیایی به گونه‌ای است که نیروی کنونی این سازمان برای حوادث غیر مترقبه پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در حال حاضر تنها 180 نیروی عملیاتی دارد گفت: اگر حادثه‌ای مانند زلزله پیش بیاید، برای تنها یک ساختمان چند طبقه به 80 آتش‌نشان نیازمند هستیم در حالی که در یک شیفت در استان قم تنها 60 نیروی عملیاتی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه این سازمان در حال حاضر به 600 نیرو نیاز دارد خاطر نشان کرد: شورای شهر قم امسال با استخدام 70 نیروی جدید موافقت کرده است.

وی افزود: 10 نفر از این تعداد راننده پایه یک برای خودروهای آتش‌نشانی هستند و بقیه قرار است از نیروهای عملیاتی باشند.

جعفری اضافه کرد: اگر مسئولان مساعدت‌های لازم را در این زمینه انجام دهند، در سال آینده نیز 70 نیرو جذب خواهیم کرد و این روند در بهبود شرایط نیروهای آتش‌نشانی تأثیر بسیاری خواهد داشت.

وی گفت: استان قم با وجود اهمیتی که دارد و با حضور زائران از سراسر دنیا در این شهر باید در مقوله ایمنی بسیار قوی‌تر عمل کند و این موضوع به اهتمام مسئولان نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به ضرورت همکاری نهادهای مختلف با آتش‌نشانی عنوان کرد: برای ارائه خدمت و ایجاد ایمنی در محیط‌های گوناگون شهری نیاز به همکاری تمام نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی داریم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول