اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه: ـ 1

جنگ تحمیلی ظرفی برای تخلیه بغض استکبار نسبت به انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: قدرت‌های جهانی جنگ تحمیلی را به ظرفی برای خالی کردن تمام بغض خود علیه اسلام، انقلاب و امام تبدیل کردند.

جنگ تحمیلی ظرفی برای تخلیه بغض استکبار نسبت به انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین سلامی پیش از ظهر امروز در تجمع بزرگ نیروهای مسلح استان قم که در اعتراض به توهین‌های به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) صورت گرفت با گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: وقایع الهی دارای حرکتی پویا و زنده بوده و در طول تاریخ رشد می‌کنند.

وی عاشورا را اوج حوادث الهی برای بشریت دانست و افزود: زمان و مکان نمی‌توانند این واقعه الهی را مورد تأثیر قرار دهند زیرا این حادثه مرز زمان را شکافته و موجودیتی مستقل در طول تاریخ می‌یابند و شاهد این مسئله عزاداری‌های باشکوهی است که هر ساله دقیق‌تر و زنده‌تر از قبل برگزار می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران دفاع مقدس را بخشی از فرهنگ عاشورایی دانست و گفت: جوهره عاشورا در متن و سرشت دفاع مقدس وجود دارد به همین دلیل جنگ تحمیلی نیز یک موجودیت زنده و پیش رونده را در متن زمان یافته است.

وی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس سند هویت شخصیت دینی و انقلابی ملت ایران بوده و نشان‌دهنده مشخصه‌های حقیقی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

سلامی با بیان اینکه تبعیت از امر امام و رهبری و جاری شدن روح ولایت در تمام شئون جامعه از بارزترین عناصر وجودی دفاع مقدس محسوب می‌شوند ابراز کرد: جنگ‌ها نشان‌دهنده پایبندی ملت‌ها به ارزش‌های اصیل خود است و قدرت مقاومت و ظرفیت درخشش در تاریخ آن مردم را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: جنگ معیار مطمئنی برای ارزیابی تمام شخصیت و هویت یک ملت محسوب شده و هر گاه رخ دهد تاریخ خاصی را شکل می‌دهد.

وی دفاع مقدس را جنگی متفاوت با سایر نبردها در قرن گذشته دانست و گفت: تمام جهان پس از این جنگ نگاه دیگری به ملت ایران داشتند زیرا جنگی جهانی و نابرابر علیه نظام اسلامی به راه افتاده بود.

سلامی اضافه کرد: مردم ایران در آغاز انقلاب هنوز قدرت دفاعی لازم را نداشتند و از اقتصاد وابسته رنج می‌بردند و آماده حادثه‌ای بزرگ مانند جنگ نبودند در حالی که تمام قدرت‌های مسلط جهانی و منطقه‌ای با یکدیگر متحد شده و علیه جمهوری اسلامی وارد عمل شدند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه در آن دوران جهان بین دو قدرت بزرگ شرق و غرب تقسیم شده بود عنوان داشت: این دو قدرت در همه مسائل در نقطه مقابل یکدیگر بودند و جنگ‌های نیابتی به راه می‌انداختند اما احساس کردند که در نقطه مهمی از عالم یعنی ایران، شعله‌های یک انقلاب اسلامی در حال روشن شدن بوده و پیام‌آور یک نظام نوین جهانی است با یکدیگر هم‌دست شدند.

وی افزود: نظام دینی ایران سیستم‌های سرمایه‌داری و کمونیستی را به چالش کشید و منظومه‌ای از تعالیم آسمانی را ارائه داد به همین دلیل قدرت‌های جهانی با یکدیگر متحد شدند تا این نظام را حذف کنند.

سلامی با بیان اینکه تمام نهادهای بین‌المللی نقش خاص خود را در جنگ با ایران بر عهده داشتند گفت: شوروی وظیفه تجهیز و نوسازی ارتش عراق را بر عهده گرفت به طوری که ارتش این کشور از 12 لشکر در ابتدای جنگ به 50 لشکر در ادامه جنگ رسید و آلمان نیز موظف به تجهیز زرادخانه‌های شیمیایی عراق شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: اعراب مرتجع منطقه نیز حمایت‌های مالی عظیمی از عراق کرده و بیش از 80 میلیارد دلار پول در اختیار صدام قرار دادند و در واقع می‌توان گفت از همه ظرفیت‌ها جهانی برای سرکوب ملت ایران استفاده شد.

وی با بیان اینکه قدرت‌های جهانی جنگ تحمیلی را به ظرفی برای خالی کردن تمام بغض خود علیه اسلام و انقلاب و امام تبدیل کردند اضافه کرد: در دوران جنگ حتی از ورود سیم خاردار به کشور جلوگیری می‌کردند و این در حالی بود که عراق تمام تجهیزات را در اختیار داشت و علیه ایران به کار می‌برد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول