اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد

اجرای طرح مدارس مروج سلامت در سراسر سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به منظور توانمندی و دستیابی به سلامت دانش‌آموزان، طرح مدارس مروج سلامت در تمام استان سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح مدارس مروج سلامت در سراسر سیستان‌وبلوچستان

مریم زابلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان بخش عظیمی از افراد جامعه امروز و والدین فردا هستند چنانچه آنان از دوران مدرسه دانش و مهارت‌های بهداشتی مناسب را یاد گرفته و عمل کنند باعث ارتقاء سلامت خود و توسعه نگرش‌های بهداشتی و انتقال آنها به نسل بعدی می‌شوند.

وی افزود: ارتقای سلامت در مدارس، نوعی تلاش هماهنگ و دو جانبه کارکنان مدرسه و کادر بهداشتی به منظور بهبود سلامت در جنبه‌های جسمی، روانی و عاطفی در محیط مدرسه است.

مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در این طرح دانش‌آموزان با محورهای سلامت محیط، تغذیه صحیح، ایمنی، ورزش و تفریح فعالیت کرده و با آموزش روش‌های پیشگیری از رفتارهای پر خطر و مهارت‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و اعتماد به نفس را در خود افزایش می‌دهند.

زابلی بیان داشت: از مدارس مروج سلامت به عنوان ترویج کننده سلامت و ایجاد محیطی برای توسعه دانش، مهارت و عملکرد تیم مدرسه به منظور توانمندی و دستیابی به سلامت دانش‌آموزان، مربیان و والدین می‌توان نام برد.

وی اضافه کرد: برنامه مدارس مروج سلامت در سال 89 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در 20 مدرسه در شهرستان‌های زاهدان، کنارک، چابهار و سراوان اجرا شد.

مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: این مدارس توسط آموزش و پرورش انتخاب شده و از لحاظ ارتقاء شاخص‌های سلامت و بهداشت محیط، برنامه‌های آموزشی ویژه دارند.

زابلی گفت: در سال 1390 این برنامه در 300 مدرسه در مرکز و جنوب استان اجرا شد.

وی افزود: در مدارس مروج سلامت، مربیان بهداشت مدارس در زمینه رعایت بهداشت محیط مدرسه، رعایت بهداشت تغذیه بوفه‌های مدارس، ارائه خدمات معاینه‌ای به دانش‌آموزان، معلمان و والدین، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، پیشگیری از اعتیاد، ارتقاء اعتماد به نفس، خدمات و آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

مدیر گروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مدارسی که بتوانند تمامی شاخص‌ها را به خوبی کسب و اجرایی کنند، ستاره‌دار خواهند شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول