اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی خراسان‌شمالی خبر داد

صدور 18 هزار پروانه اشتغال برای کشاورزان خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نظام صنفی کار کشاورزی خراسان‌شمالی از صدور 18 هزار و 200 پروانه اشتغال برای کشاورزان استان تا پایان سال جاری خبر داد.

صدور 18 هزار پروانه اشتغال برای کشاورزان خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی خراسان‌شمالی، مهدی باقری اظهار کرد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه تا پایان سال جاری باید برای 25 درصد از کشاورزان هر استان، پروانه اشتغال صادر شود، ادامه داد: این تعداد پروانه اشتغال برای کشاورزان استان صادر می‌شود.

وی افزود: تشکل نظام صنفی کار کشاورزی به منظور هویت بخشی به فعالیت‌های کشاورزی با صدور پروانه اشتغال برای فعالان این بخش همچنین ارائه آموزش، پیگیری بیمه کشاورزان و شرکت نمایندگان نظام صنفی در کمیته‌های نرخ‌گذاری برای محصولات کشاورزی در استان تشکیل شد.

به گفته باقری، تشکل نظام صنفی کار کشاورزی استان از طریق اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در تمامی شهرستان‌ها در سال 89 تشکیل و اعضای هیئت‌رئیسه آن نیز انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: نظام صنفی‌کار کشاورزی استان در راستای اجرای وظایف خود از سال 89 تاکنون برای یک‌هزار و 800 فعال بخش کشاورزی استان که فعالیت عمده زراعی، باغی، دامداری، مرغداری و زنبورداری داشته‌اند، پروانه اشتغال صادر کرده است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کار کشاورزی خراسان‌شمالی با اشاره به ابلاغیه دستورالعمل سال جاری وزارت جهاد کشاورزی در راستای هویت بخشی به فعالیت بخش کشاورزی و صدور پروانه اشتغال برای 25 درصد از فعالان بخش کشاورزی در هر استان گفت: بر همین اساس باید از 82 هزار فعال بخش کشاورزی استان، برای 20 هزار نفر از آنان تا پایان سال جاری، پروانه اشتغال صادر شده باشد.

وی اظهار کرد: به زودی کمیته کارشناسی به منظور تعیین حداقل ابعاد اقتصادی فعالیت در بخش کشاورزی و شناسایی دهک‌های پایین فعال در این بخش در استان تشکیل می‌شود تا علاوه بر صدور پروانه برای عمده مالکان بخش کشاورزی بتوان برای خرده مالکان این بخش نیز پروانه اشتغال صادر کرد.

باقری به بیمه تأمین اجتماعی فعالان بخش کشاورزی نیز اشاره داشت و گفت: از سال 89 تاکنون پیگیری بیمه آنان در دستور کار قرار گرفته است که در حال حاضر تمامی زنبورداران استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بیمه تأمین اجتماعی عمده مالکان بخش کشاورزی استان نیز در حال پیگیری است که شماری از آنان بیمه شده‌اند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کار کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: این در حالی است که کشاورزان خرده مالک استان به این دلیل که سند مالکیت حیطه فعالیت کشاورزی آنان مشخص نیست، زیر پوشش قرارگرفتن آنان در بیمه تأمین اجتماعی با مشکل روبرو شده است که این امر در حال رایزنی است تا این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول