اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

ساخت ضریح اباعبدالله (ع) افتخاری عظیم برای تمام ایرانیان است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت ضریح اباعبدالله (ع) افتخاری عظیم برای تمام ایرانیان است.

ساخت ضریح اباعبدالله (ع) افتخاری عظیم برای تمام ایرانیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین(ع) در مدرسه معصومیه قم ضمن تشکر از هیئت امنای ساخت این ضریح اظهار کرد: هنرمندان استان‌های مختلف به ویژه استان قم زیر نظر استاد فرشچیان این کار عظیم را به انجام رساندند.

وی افزود: حق این بود که این گروه بزرگ مهندسی و هنری کار ساخت ضریح امام حسین(ع) را در قم انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری تفکر شیعی توسط ایرانیان از صدر اسلام گفت: مردم ایران همواره محب اهل بیت(ع) بوده و نقش ممتازی در این زمینه داشته‌اند تا اینکه امام رضا(ع) به ایران آمد و ایرانیان وارد مرحله جدیدی شدند.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) از فرصت به دست آمده استفاده کرده و به وسیله مناظرات کلامی با رهبران نحله‌های فکری مختلف به گسترش تفکر شیعی پرداختند و اندیشه اصیل شیعی را در لابه‌لای احادیث خود منتشر کنند.

لاریجانی با بیان اینکه مردم قم از جمله اشعری‌ها نقش عظیمی در گسترش احادیث اهل بیت(ع) داشتند عنوان داشت: اسحاق بن آدم اشعری از جمله این افراد بزرگ بود که محضر امام رضا(ع) را درک و احادیث ایشان را نقل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ساخت این ضریح نوعی پاسداشت تفکر شیعی است و نکته حائز اهمیت اینکه رسیدن به قرب الهی نیز از همین تفکر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برجستگی شیعیان ایرانی در زمینه هنرهای مذهبی گفت: ویژگی کشش به عالم بالا از طریق ولی به وسیله ابزار هنر همواره در بین ایرانیان وجود داشته است.

لاریجانی بیان داشت: کار بزرگ ساخت ضریح اباعبدالله (ع) افتخاری عظیم برای تمام ایرانیان محسوب شده و نتیجه همکاری بین دست‌اندرکاران این طرح در ایران و عتبات عالیات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم این امر منشأ اثر برای اقدامات بزرگ‌تر باشد و کسانی که امروز در عراق فعالیت می‌کنند به نمادهای دینی توجه کافی داشته و زمینه را برای دیگر کارها فراهم کرده‌اند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول