اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

کارگاهی بودن آبادان و خرمشهر شهروندان را بی‌انگیزه کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: وقتی مردم احساس کنند در کارگاه زندگی می‌کنند و امکانات خود را محصور و محدود ببینند انگیزه آنها برای ماندن در شهر و یا حتی زادگاهشان کمرنگ می‌شود.

کارگاهی بودن آبادان و خرمشهر شهروندان را بی‌انگیزه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدجعفر حجازی در جلسه دوم که با عنوان توسعه عمران شهری با حضور مسئولان شهری و استانی در سالن اجتماعات پالایشگاه این شهرستان پیرامون مسائل و مشکلات پیش‌روی این زمینه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سال پایان دولت با عنوان مهر ماندگار است باید همه اهداف پیش‌رو را جمع‌بندی و کارهای نیمه تمام باقیمانده را به اتمام برسانیم.

وی افزود: آبادان و خرمشهر دو شهری هستند که سالیان متوالی را در جنگ تحمیلی سپری کرده و با وجود گذشت بیش از 20 سال از پایان جنگ همچنان آثار ویرانی و خرابی را بر در و دیوار این مناطق می‌توان مشاهده کرد.

استاندار خوزستان عمده دلایل این امر را چنین عنوان کرد: طولانی شدن دوران بازسازی، ناتمامی دوران بازسازی، توقف اعتبارات در این دوران و عدم مدیریت مطلوب در این خصوص از عمده دلایل کندی پیشرفت عمران و آبادی در این دو شهر است.

 

*کاهش سرمایه‌گذاری در آبادان و خرمشهر

وی اضافه کرد: در همین راستا ماندگاری مردم در این مناطق و کاهش سرمایه‌گذاری توسعه پیدا کرده و دلگرمی و امید در دل مردم دو شهر آبادان و خرمشهر را به سختی می‌توان ایجاد کرد.

حجازی بیان کرد: وقتی مردم احساس کنند در کارگاه زندگی می‌کنند و امکانات خود را محصور و محدود ببینند انگیزه آنها برای ماندن در شهر و یا حتی زادگاهشان کمرنگ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید رنگ و روی شهر را تقویت کرد کاری که البته در چند سال اخیر شاهد پیشرفت آن، البته نه در سطح ایده‌آل، اما در مجموع روند رو به رشد آن بوده‌ایم.

 

*عمران و آبادی جایگزین بافت فرسوده شود

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید در راستای بهسازی، حذف و عمران بافت فرسوده شهر اقدام بیشتری صورت گیرد، افزود: به واجدان شرایط در این خصوص تسهیلات لازم و مورد نظر اعطا و عمران و آبادی را جایگزین بافت فرسوده شهر کنید.

وی اظهار کرد: در این میان شهروندان نقش بی‌دلیل را در ساخت و ساز بافت فرسوده شهر بر عهده داشته و حرکت سازنده آنها انکارناپذیر است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول