اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

بهره‌برداری از پایانه صادراتی چذابه

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از بهره‌برداری از پایانه صادراتی و مسافری چذابه در نیمه دوم امسال خبر داد.

بهره‌برداری از پایانه صادراتی چذابه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در کارگروه صادرات غیرنفتی استان با تأکید بر حل مشکل زیرساخت‌های پایانه صادراتی چذابه گفت: این پایانه در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره پایانه مسافری شلمچه که قرار بود سال گذشته اجرایی شود، اظهار کرد: مشکل این پایانه که در محدوده 50 متری مرز قرار دارد در روزهای اخیر با فرماندهی مرزبانی حل شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

حجازی افزود: حدود 7 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پایانه پیش‌بینی شده که قرار است تا یک سال آینده عملیات اجرایی به اتمام برسد.

وی با اشاره به توافق با کشور عراق گفت: سردر دوم پایانه قرار است ساخته شود تا تردد زوار از بارهای صادراتی و کامیون‌ها تفکیک شود.

رئیس کارگروه صادرات کالاهای غیرنفتی استان همچنین گفت: از سازمان صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود که بخش مربوط به اختلاف عوارض صادرات در استان‌های مختلف مرزی عراق را به صورت جدی پیگیری کند.

وی با بیان اینکه در کارگروه توسعه کشاورزی حدود 50 واحد صنعتی فرآوری محصولات کشاورزی به تصویب رسیده، افزود: جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای استفاده از این واحدها برای استانداردسازی کالاهای صادراتی وارد عمل شوند.

حجازی در ادامه با درخواست اتحادیه خرما و خشکبار مبنی بر لغو ممنوعیت تردد خودروهای حامل خرما بدون بارنامه (در فاصله نخلستان و کارگاه) موافقت کرد و گفت: صادرکنندگان خرما در رویکرد جدید خود از سال گذشته از امکانات داخل استان استفاده کرده و کالاهای خود را از مبادی استان صادر می‌کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول