اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه گرگان:

دفاع‎ مقدس دفاع خدامحور در مقابل جنگ دنیاطلبانه صدام بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه گرگان گفت: دفاع مقدس دفاع خدامحور در مقابل جنگ دنیاطلبانه صدام بود.

دفاع‎ مقدس دفاع خدامحور در مقابل جنگ دنیاطلبانه صدام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عباس سیامرزکوهی عصر پنج‌شنبه در همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان اظهار داشت: در تاریخ، ایران چهار جنگ را سپری کرده که در سه جنگ گذشته که در زمان نظام شاهنشاهی بود 3 میلیون و 613 کیلومتر از خاک سرزمین به دشمنان واگذار شده است.

وی افزود: در زمان سلطنت شاهان قاجار و پهلوی پیمان‎های مختلفی از سوی کشورهای دنیا برای حمایت از کشور انعقاد می‎شد و در زمان پهلوی ایران ژاندارم منطقه بود اما بحرین و قطر در همان دوران از کشور جدا شد در حالی که آمریکا آن زمان از ایران حمایت می‎کرد.

سیامرزکوهی خاطر نشان کرد: تاریخ حکومت‎های شاهنشاهی برای ایران پر از خمودگی، سستی و خط خوردن غیرت و شجاعت برای این ملت بود و شاید صدام با مطالعه این تاریخ بود که ادعا کرد پس از سه روز تهران را اشغال خواهد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان افزود: در سه جنگ قبلی کسی نبود از خاک ایران دفاع کند با وجود اینکه ابرقدرت‎ها در آن زمان خود را حامی این کشور می‎دانستند لذا صدام با خود فکر کرد پس نباید از بین بردن یک انقلاب نو پا که شعار آن نه شرقی و نه غربی است کار چندان دشواری باشد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی یکی از بزرگ‌ترین جنگ‌های ایران است، یادآور شد: در آن زمان تمام کشورهای بزرگ دنیا در کنار صدام قرار گرفتند تا انقلاب نوپای ایران را از بین ببرند.

سیامرزکوهی با تاکید بر اینکه جنگ ما ویژگی‎های منحصربه‌فردی داشت بیان کرد: ویژگی‎هایی که در انقلاب اسلامی وجود داشت سبب شد تا برخلاف همیشه ایران بدون وابستگی به دول غرب و شرق پیروز جنگ تحمیلی باشد.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان گفت: حضرت امام (ره) با انتخاب شعار نه شرقی و نه غربی از همان ابتدا عهدنامه خود را فراتر از استکبار جهانی دیده بود بر همین اساس در جنگ تحمیلی با توجه به اینکه 10 شهر کشور اشغال، 77 شهر نابود، 2 هزار و 700 روستا از بین رفت و بیش از 500 هزار شهید، آزاده و مجروح و صدمات سختی‌های بسیار به همراه داشت این جنگ برای ما دفاع مقدس شد.

وی متذکر شد: به همین دلیل است که امام (ره) می‌فرماید «ما هر روز در جنگ برکات فراوانی را داشته‎ایم».

سیامرزکوهی گفت: یکی از دلایلی که جنگ ما را مقدس می‎کند این است که ما در قرآن 400 آیه جهادی داریم که برای مسلمانان دفاع از نفس، دفع فتنه، واداشتن ظالم به تسلیم، پی‌ریزی نظام دینی، جلوگیری از فساد و ... را از اهداف جهادی می‎داند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان خاطر نشان کرد: متفکران معتقد هستند که آیات جهادی به عنوان دفاع آمده است و دفاع نیز از حقوق مسلم هر جامعه بشری و حق فطری انسان است.

وی عنوان کرد: جنگ برای ما با توجه به آیات قرآن کریم یک تکلیف شرعی و دفاع از ارزش‎ها و باورهای دینی بود و رزمندگان برای خاک نجنگیدند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول