اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان:

اصفهان پایین‌ترین سرانه ورزشی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: استان اصفهان پایین‌ترین سرانه ورزشی در کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه 26 کشور قرار گرفته است.

اصفهان پایین‌ترین سرانه ورزشی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، محمدرضا محمدجواهری صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی، مذهبی، ورزشی در روستای اسفرنجان اظهار کرد: توسعه ورزش همگانی یک اصل است و امیدواریم این وظیفه خطیر را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی افزود: با ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی رسیدگی به امور جوانان در اولویت قرار گرفت و برنامه‌ریزی جامع و کامل برای این قشر از جامعه از مهم‌ترین اهداف اداره ورزش و جوانان استان اصفهان است.

این مسئول با بیان اینکه 35 درصد جمعیت استان اصفهان و حدود یک میلیون و 650 هزار نفر در گروه سنی 15 تا 29 سال قرار دارند، تصریح کرد: وظیفه ما مطالبات به حق از سایر دستگاه‌های اجرایی است و امیدواریم با حمایت مسئولان و مردم آنچه شایسته جوانان ایرانی است، انجام دهیم.

وی اظهار کرد: سرانه ورزشی در کشور پایین است و استان اصفهان با 0.37 سانتی‌متر سرانه ورزشی پایین‌ترین سرانه ورزشی را به خود اختصاص داده و در رتبه 26 کشور قرار گرفته است.

محمد جواهری با بیان اینکه با کمک خیران فضاهای ورزشی افزایش می‌یابد، گفت: با احداث چنین مجموعه‌هایی جامعه‌ای سالم و پویایی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: 45 درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و متاسفانه با وجود بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و افسردگی فضای ورزشی برای این جمعیت در اختیار نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها راهکار این است که برای حفظ سلامتی بانوان ورزش را به خانه‌ها ببریم، تصریح کرد: اگر بانوان را در خانه تشویق به ورزش کنیم همه اعضای خانواده به ورزش روی می‌آورند و ورزش همگانی نهادینه می‌شود. 

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول