اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صدا و سیمای اصفهان:

هنرمندان اصفهانی مهاجرت کرده را بازگردانیم

خبرگزاری فارس: رئیس صدا و سیمای اصفهان گفت: هنرمندان اصفهانی به پایتخت سفر می‎کنند و برای امرار معاش و شرایط بهتر تهران را به اصفهان ترجیح می‎دهند که باید هنرمندان اصفهانی مهاجرت کرده را بازگردانیم.

هنرمندان اصفهانی مهاجرت کرده را بازگردانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی کلباسی در نشستی که شامگاه گذشته برای رونمایی از مستند راز ماندگاری برگزار شد، اظهار کرد: این مستند با همکاری صدا و سیما، استانداری و حوزه هنری ساخته شده است و هدف این است که شرایطی ایجاد شود که هنرمندان حفظ شوند.

وی افزود: هنرمندان اصفهانی به پایتخت سفر می‎کنند و برای امرار معاش و شرایط بهتر تهران را به اصفهان ترجیح می‎دهند و این جای بسی تأسف را برای ما دارد.

رئیس صدا و سیمای اصفهان در ادامه بیان داشت: با توجه به اقداماتی که انجام شده است سعی شده تا هنرمندان اصفهانی مهاجرت کرده به اصفهان باز گردند که خوشبختانه عده‎ای از آنها بازگشته‎اند و در حال همکاری با صدا و سیمای اصفهان هستند، به عنوان مثال فیلم مرد نقره‎ای نمونه موفقی از همکاری هنرمندان با صدا و سیما است که جز بهترین فیلم‎های ماه رمضان امسال بود.

وی تصریح کرد: در آخرین نظرسنجی‎ها 54 درصد مردم بیننده فیلم‎های مستند هستند و این نشان می‎دهد که سطح فکر مردم بالا رفته است و در جامعه‎ای که سطح تفکر بالا رود گرایش به مستند بیشتر می‎شود.

کلباسی اضافه کرد: به عنوان مثال یوسف پیامبر در دنیا توانست 2میلیارد مخاطب جذب کند، زیرا این فیلم یک مستند و واقعیت بود و این نشان می‎دهد، مخاطب به سرعت از فیلم‎های غیر واقعی دست می‎کشد، زیرا پس از مدتی می‎بیند که فریب خورده است اما مردم به دنبال دانستن و آگاهی از واقعیت هستند، به خصوص داستان‎های قرآنی که به تصویر کشیده می‎شود، جذابیت خاصی دارد.

وی عنوان کرد: مردم ایران علاقه‌مند هستند که مستندهای تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تولید ایران را مشاهده کنند اما در بخش حیات وحش تولیدات خارج را ترجیح می‌دهند و آن هم دلیل بر امکانات خاص تصویربرداری آنها است.

رئیس صدا و سیمای اصفهان اظهار کرد: در سال‎های اخیر صدا و سیمای ایران لنزهایی را خریداری کرده است که تا شعاع 50 تا 100کیلومتر زیر دریا را قدرت تصویربرداری دارد، و این فرصت‌های خوبی است که برای سینمای مستند فراهم شده است.

وی ادامه داد: در ساخت مستند در ابتدا تحقیق و پژوهش بر طبق آخرین مطالعات جهانی اهمیت دارد، سپس نیروی انسانی متفکر و قومی همچون کارگردان و تهیه کننده و در آخر برنامه مدون و دقیق و ابزار کار مجهز و پیشرفته از ضروریات ساخت مستند است.

کلباسی راز ماندگاری به کارگردانی خشایار محمود آبادی و تهیه‌کنندگی محسن طباطبایی را  مستندی ماندگار دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که مستند به آن دچار است، عدم اکران عمومی در سینماها است، اگر مستند بتواند اکران عمومی شود مخاطب خود را به دست می‎آورد و جایگاه خود را می‎یابد، اما این امر نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و تا به حال تنها دو مستند به نام‎های تهران انار ندارد و آسمان آبی توانست اکران عمومی شود و توفیق یابد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول