اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی:

مراکز پزشکی قانونی در بسیاری از شهرستان‌های کشور وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: حدود 18 سال از تشکیل سازمان پزشکی قانونی در کشور می‌گذرد، اما همچنان شاهد هستیم که در بسیاری از شهرستان‌های کشور، در کنار واحدهای قضایی، ادارات و مراکز پزشکی قانونی وجود ندارد.

مراکز پزشکی قانونی در بسیاری از شهرستان‌های کشور وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم معارفه مدیرکل جدید پزشک قانونی خراسان‌رضوی صبح امروز در محل دادگاه انقلاب مشهد برگزار شد و طی آن از زحمات مجتبی محبتی به‌عنوان مدیرکل سابق پزشک قانونی خراسان‌رضوی تقدیر و آریا حجازی به‌عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی خراسان‌رضوی منصوب شد.

حجت‌الاسلام سیدحسن شریعتی، رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: پزشکی قانونی در اجرای عدالت در نظام قضایی کشور دارای جایگاه بسیار بالایی است و می‌تواند به‌عنوان بازوی توانمند نظام قضایی عمل کند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی یادآور شد: نظام پزشکی و فعالان این عرصه، باید به‌ صورتی کاملًا برنامه‌ریزی شده و با پژوهش‌های تخصصی، استعلامات قضایی را بررسی کنند و با اظهارنظرهای تخصصی خود، قضات را در اجرای عدالت یاری کنند.

شریعتی تصریح کرد: امروز به برکت شکل‌گیری پزشکی قانونی، مشکل حادی در تشکیلات قضایی کشور وجود ندارد و در بسیاری از موارد نظرات کارشناسی پزشکان متخصص، توانسته در حل مسائل و مشکلات قضایی راهگشا باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی بیان کرد: حدود 18 سال از تشکیل سازمان پزشکی قانونی در کشور می‌گذرد، اما همچنان شاهد هستیم که در بسیاری از شهرستان‌های کشور، در کنار واحدهای قضایی، ادارات و مراکز پزشکی قانونی وجود ندارد و هنوز هم از پزشکان معاضدتی استفاده می‌کنیم و باید سازمان پزشکی قانونی کل کشور برای این مسئله نیز راهکاری اساسی تدبیر کند.

وی گفت: علاوه بر این کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی نیز باید در شهرستان‌ها نیز ایجاد شود و از نزدیک مسائل مربوط به این حوزه را با دقت دنبال کنند.

این مراسم در حالی برگزار شد که علیرغم اطلاع‌رسانی‌های مکرر قبلی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در این مراسم حضور نیافت و شروع مراسم نیز با تاخیر فوق‌العاده‌ای همراه بود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول