اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه صادرات خارجی استان اردبیل:

میزان صادرات استان اردبیل به 51.5 میلیون دلار رسیده است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه صادرات خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در 6 ماه اول سال جاری میزان صادرات استان اردبیل به 51.5 میلیون دلار ارتقا یافت.

میزان صادرات استان اردبیل به 51.5 میلیون دلار رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بیگ‌زاده صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر‌نفتی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده میزان صادرات غیر‌نفتی استان در شش ماه اول سال جاری از لحاظ ارزش 23 درصد و از نظر وزن 38 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ما در مدت مشابه سال قبل 41.7 میلیون دلار صادرات داشتیم که این رقم در شش ماه اول سال جاری به 51.5 میلیون دلار رسیده است.

معاون توسعه صادرات خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین تجارت خارجی استان را در تراز مثبت اعلام کرد و یادآور شد: در تجارت خارجی واردات استان از نظر وزن 4 درصد افزایش و از نظر ارزش 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیگ‌زاده عمده کالای وارداتی را به استان ماشین‌آلات عنوان کرد و گفت:‌ واردات این محصول 28 درصد را شامل می‌شود و در کنار آن ما در صادرات مصنوعات پلاستیکی، ‌کربنات کلسیم، سبزیجات و میوه و تره‌بار نیز وارد شدیم.

این مسئول در ترانزیت کالا گمرک بیله‌سوار را جزو 10 گمرک برتر از لحاظ حجم و وزن اعلام کرد و بیان داشت: سال گذشته 358 میلیون دلار ارزش ترانزیت خارجی بود که در شش ماه اول امسال با افزایش قابل توجه 454 میلیون دلار ترانزیت را شاهدیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه صادرات خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کاهش 8 درصدی صادرات چمدانی نیز خبر داد و تاکید کرد: در حوزه ورود تجار و بازرگانان و صدور کارت بازرگانی در شش ماه اول سال 72 مورد صدور و تمدید کارت داشتیم و علاوه بر آن در شرایط فعلی نزدیک 252 نفر از استان عضو صادر‌کنندگان کشور هستند.

بیگ‌زاده برگزاری جلسات کارگروه توسعه صادرات در شش ماه اول سال جاری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در امر صادرات در فضای هدفمند‌سازی یارانه‌ها و توسعه صادرات زمینه‌های مساعدی برای برگزاری نمایشگاه‌ها فراهم شده که نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان شهر باکو در نیمه دوم سال در همین راستا برگزار می‌شود.

وی شرکت تجار و بازرگانان اردبیلی برای اولین بار در نمایشگاهی در کشور گرجستان را نیز یادآور شد و تصریح کرد: شرایط برای حضور ما در تفلیس گرجستان فراهم است که امیدواریم این نمایشگاه زمینه توسعه روز‌افزون تجارت خارجی ما را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه صادرات خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به فرارسیدن روز ملی صادرات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ‌29 مهر ماه مقارن با روز ملی صادرات جلسه ویژه‌ای در تهران برگزار می‌شود که پس از آن در استان اردبیل نیز اول آبان ماه به عنوان روز ملی صادرات گرامی داشته شده و از صادر‌کنندگان فعال و برتر تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول