اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابتکار هنرمند خلخالی در گردآوری مجموعه گلچین معرفت

خبرگزاری فارس: یک کارمند بازنشسته خلخالی از سال 80 اقدام به گردآوری مجموعه گلچین معرفت نموده است.

ابتکار هنرمند خلخالی در گردآوری مجموعه گلچین معرفت

صفر علیدوستی در حاشیه مراسم تجلیل از وی که در محل اداره ارشاد خلخال برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از سال 1380 اقدام به جمع آوری مطالب مهم روزنامه سراسری اطلاعات کرده و با گذشت 11 سال از آغاز  فعالیت خود در این زمینه آن را در قالب یک مجموعه 9 هزار صفحه، در 16 جلد در قطع‌های به عرض 30 و طول 40 سانتی‌متر گردآوری کردم. 

وی ادامه داد: در این مجموعه 16 جلدی مطالب مهم یکی از روزنامه‌های سراسری در حوزه اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی، پزشکی، گردآوری شده که تمامی موضوعات آن فهرست‌بندی شده و دارای مطالب خواندنی و ناب می‌باشد.

این هنرمند خلخالی بیان داشت: در تمامی جلد‌های این مجموعه نفیس هنری با ظرافت مطالب در کنار هم گنجانده شده و مطالب عین خود روزنامه صحافی شده است.

وی هدف خود را گردآوری مطالب مهم و خواندنی روزنامه اطلاعات عنوان کرد و افزود: می خواهم همگان از مطالب مفید و ارزشمند این روزنامه در سالیان آینده استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیدوستی مجموعه 16 جلدی خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال هدیه کرد تا در یکی از کتابخانه‌های شهر در معرض عموم قرار گرفته و استفاده شود.

این هنرمند خلخالی ابراز داشت: که این کار را باز ادامه خواهد تا مجلد‌های دیگری را نیز به این آثار اضافه نماید.

ویژگی خاص این مجموعه این است که حتی افراد کم سواد و بی‌سواد نیز از این مجموعه مهم می‌توانند استفاده کنند .

علیدوستی که متولد 1340 از خلخال بوده و دارای مدرک کاردانی علوم اجتماعی است در پایان سخنان خود اظهار داشت: از جوانی به مطالعه علاقه داشتم و این کار را برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه انجام داده‌ و آن را ادامه خواهم داد.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول