اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی جیرفت:

مددجویان بهزیستی بیمه بازنشستگی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: در بحث بیمه مددجویان اقدام خوبی که رخ داده، بیمه بازنشستگان است که دولت حق بیمه آنها را می‌پردازد و افراد با رسیدن به سن بازنشستگی دغدغه کمتری دارند.

مددجویان بهزیستی بیمه بازنشستگی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمد رضانژاد ظهر امروز در کمیته کارشناسی امداد و حمایت در این شهرستان اظهار داشت: هدف بهزیستی در حمایت از افراد زیر پوشش به ویژه زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی آن‌ها است.

وی افزود: این توانمندی می‌تواند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اقتصادی باشد که اگر در این زمینه‌ها کار شود، موجب خودکفایی آن‌ها می‌شود.

رضانژاد تصریح کرد: در زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی نیازمند حمایت‌های بانکی برای پرداخت وام به متقاضیان زیر پوشش هستیم و تا جایی که اعتبارات اجازه داده، این کار انجام شده و امیدواریم مشکلات موجود در این زمینه به زودی رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مسکن مددجویان از جمله زنان سرپرست خانوار نیز تعدادی از طریق مسکن مهر در حال احداث است.

رضانژاد بیان داشت: احداث مسکن روستایی نیز از طریق بنیاد مسکن انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: در زمینه بیمه مددجویان اقدام خوبی که رخ داده که امیدواریم تداوم داشته باشد و یک نقطه عطف نسبت به افراد تحت حمایت است، بحث بیمه بازنشستگان است که دولت حق بیمه آنها را می‌پردازد و افراد با رسیدن به سن بازنشستگی دغدغه کمتری دارند.

رضانژاد اذعان داشت: در زمینه بیمه روستایی و عشایری افراد زیر پوشش بهزیستی تعدادی از مددجویان بیمه شدند و پیگیری‌ها انجام شده تا مانند بیمه شهری برای روستائیان نیز حق بیمه پرداخت شود.

وی افزود: در زمینه فرهنگی سعی ما بر این است تا با آموزش افراد تحت حمایت افراد به خودکفایی برسند و استقلال داشته باشند تا اینکه مبلغی را از نهادهای حمایتی دریافت کنند.

رضانژاد اظهار داشت: در بحث افراد در معرض آسیب هم با توجه به اینکه اگر این افراد به جامعه بازگردانده نشوند، تبدیل به معضل می‌شوند، هر چند که مرکز بهداشت و درمان شهرستان جیرفت نیز در این زمینه کمک می‌کند، اما برای درمان باید جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان جیرفت نیز کمک کنند و این اقدامات در پیشبرد اهداف بهتر است.

وی ابراز داشت: در پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی برای پرداخت وام به آنها مشکل داریم و سهمیه‌های که در این زمینه داده شده، کم است و اگر سهمیه نهادهای حمایتی برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه بیشتر شود، در رفع بسیاری از مشکلات مددجویان تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول