اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند:

نقش فرهنگیان در مصرف کالاهای داخلی در کشور برجسته است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند گفت: نقش فرهنگیان در مصرف کالای داخلی برجسته است.

نقش فرهنگیان در مصرف کالاهای داخلی در کشور برجسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد زمان ابطحی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با کالا و ارز بیرجند با اشاره به اینکه باید در راستای مصرف کالای داخلی مسئولان توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: یکی از عواملی که مصرف‌کنندگان به محصولات خارجی بیشتر روی می‌آورند بحث فرهنگ غلط جامعه در مورد الگوی مصرف است.

وی آموزش و پرورش را سنگ بنای ارتقای فرهنگ جامعه دانست و افزود: آموزش و پرورش به عنوان عنصر اصلی نقش مهمی را در بالا بردن آگاهی جامعه دارد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند تصریح کرد: نقش فرهنگیان در رشد مصرف کالاهای داخلی و کاهش مصرف کالاهای خارجی و مبارزه با قاچاق کالا بسیار تاثیرگذار و در توسعه کشور بسیار برجسته است.

ابطحی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در مورد استفاده از کالاهای ایرانی را تنها نباید از سوی نهادهای حکومتی انتظار داشت، گفت: بلکه بخش تولید یا حتی مردم هم می‌توانند در فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای داخلی موثر باشند.

وی ادامه داد: تنها در صورتی این فرهنگ در مردم نهادینه می‌شود که بخش تولید از طریق تولید کالای مرغوب و با کیفیت در راستای اعتمادسازی مردم گام بردارد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه مسئولان الگوی عملی و عینی فرهنگ مصرف کالای ایرانی هستند، افزود: مسئولان در یک سخنرانی بیش از هزاران بار نام سال را بیان کرده‌اند اما وقتی پای عمل می‌رسد هیچ کاری نمی‌کنند.

ابطحی با بیان اینکه کدام‌یک از مدیران با موبایل ایرانی مکالمه می‌کنند و یا در مورد کالاهای خارجی سخت‌گیری می‌کنند، گفت: به طور یقین مردم این برخوردها را از مدیران دیده و الگوی خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کت و شلوارهای مدیران، ایرانی نیست، افزود: چه توقعی از مدیرانی داریم که به بودن دستگیره درب خانه‌هایشان با مارک‌های خارجی افتخار می‌کنند و حتی به فکر تولید ملی هم نیستند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند به غریب بودن کالاهای داخلی در فروشگاه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: غربت کالای وطنی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و به ویژه در فروشگاه‌های مصرف کارکنان ادارات و سازمان‌ها یکی از عوامل روی آوردن مردم به سمت کالاهای خارجی است.

ابطحی ادامه داد: می‌توان کالاهای داخلی را با کیفیت و کمیت در فروشگاه‌ها عرضه کرد و از فروش کالاهای خارجی در فروشگاه‌ها ممانعت کرده و در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی کمک کرد.

وی به طرح شبنم اشاره کرد و گفت: طرح شبنم علاوه بر اینکه جایگاه کالا و محصولات داخلی را بالا می‌برد انتخاب محصول را برای مصرف‌کننده راحت می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار بیرجند تصریح کرد: با اجرای این طرح می‌توان در جلوگیری از قاچاق کالا و ارز فعالیت‌های زیادی انجام داد و باید همه دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول