اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازسازی منطقه عملیاتی والفجر 2 در بیرجند-3

نداف: تولیدات رسانه‌ای هنوز با جایگاه واقعی دفاع مقدس فاصله دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: برخی آثار تولید شده در حوزه دفاع مقدس در رسانه ملی ارزشمند هستند اما هنوز تا جایگاه واقعی فاصله زیادی داریم.

نداف: تولیدات رسانه‌ای هنوز با جایگاه واقعی دفاع مقدس فاصله دارند

محمدعلی قاسم‌زاده نداف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند مستقر در محل بازسازی منطقه عملیاتی والفجر 2 با اشاره به هفته دفاع مقدس و ضرورت توجه بیشتر هنرمندان به این موضوع اظهار کرد: باید یک اجماع بین هنرمندان ایجاد شود که دفاع مقدس را به عنوان یک اولویت در تولیدات هنری خود زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: بنا به گفته مقام معظم رهبری هر چه که بخواهد ماندگار شود باید در چارچوب هنر باشد.

فرماندار بیرجند نمره آثاری که در حوزه دفاع مقدس در رسانه ملی تولید می‌شود را پایین دانست و گفت: هر چند برخی آثار تولید شده در این حوزه ارزشمند هستند اما هنوز تا جایگاه واقعی فاصله زیادی داریم به علاوه برخی آثار تولید شده به شکل خاص و در شأن ارزش‌های دفاع مقدس نتوانسته وارد این مقوله شود.

فرماندار بیرجند بر نقش نهادهای فرهنگی و هنری در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: همه ما چه خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران و چه مسئولان در حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس نقش مهمی دارند.

قاسم‌زاده نداف سابقه حضور خود را در جنگ 12 ماه اعلام کرد و افزود: قبل از مجروحیت در عملیات مسلم‌بن عقیل شرکت کردم و پس از مجروحیت از ناحیه ریه تا مدتی در جنگ حضور نیافتم اما بعد از گذراندن دوره درمان دوباره توفیق حضور در عملیات‌های کربلای پنج و خیبر را یافتم.

وی در زمینه اهمیت زنده نگهداشتن ایام هفته دفاع مقدس گفت: ما در دوران دفاع مقدس خود را به دنیا اثبات کردیم و قطعا اگر این دوران نبود، دستاوردهایی که امروز به آن رسیدیم را نداشتیم.

این رزمنده دفاع مقدس به گوشه‌هایی از عملیات والفجر 2 اشاره کرد و افزود: مجموع کشته‌ها و زخمى‌هاى دشمن در این عملیات به بیش از چهار هزار نفر رسید، 200 نفر به اسارت گرفته شدند و نزدیک به 50 پایگاه دشمن منهدم و یا تصرف شد.

قاسم‌زاده نداف اضافه کرد: از مقر تیپ 91 که مأمور حفظ پادگان و منطقه بود مدارک و اسناد بی‌شمارى به دست آمد که حاکى از روابط عمیق گروهک‌هاى کومله و دمکرات با حکومت عراق بود.

وی افزود: در میان غنائم نیز چندین قبضه توپ 122 م.م، بیش از 20 دستگاه تانک، ده‌ها دستگاه تفنگ 106 با ماشین، انواع مختلف ادوات و نیز مقداری سلاح و مهمات، که از انبار پادگان حاج عمران به دست آمده بود، به چشم مى‌خورد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول