اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

تعداد کتابخانه‌های روستایی اصفهان به 46 باب افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: هم‌اکنون تعداد کتابخانه‌های روستایی استان دو برابر شده و از 23 باب به 46 باب افزایش پیدا کرده‌ است و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا پایان سال به 60 باب برسد.

تعداد کتابخانه‌های روستایی اصفهان به 46 باب افزایش یافت

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در جشنواره شهید رجایی عملکرد بخش‌های مختلف دستگاه‌های دولتی ارزیابی می‌شوند که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان توانست به دلیل رشد شاخص‌های استانی در حوزه کتابخوانی لوح تقدیر و تندیس این جشنواره را به عنوان ارگان نمونه به دست آورد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با برخورداری از 265 باب کتابخانه عمومی رتبه نخست تعداد کتابخانه‌های سراسر کشور را دارد، تاکید کرد: استان اصفهان در سال 88 در زمینه فناوری اطلاعات (IT) رتبه 22 کشوری را داشت که هم‌اکنون این رتبه به دوم کشوری ارتقای یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان افزود: در این ارتباط تعداد رایانه‌های کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از 320 به 800 دستگاه افزایش یافته، دستگاه‌های بارکد خوان برای تسهیل امانت‌دهی کتاب در کتابخانه‌ها نصب شده است و تمام کتابخانه‌های عمومی با اتصال به سامانه پیام مشرق، تحت مدیریت یکپارچه قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های استان اصفهان از نظر تعداد کتاب و مساحت کتابخانه نیز رتبه نخست کشوری را کسب کرده، اظهار کرد: از سال 88 تاکنون تعداد اعضای کتابخانه‌های اصفهان رشد سه برابری داشته است و امیدواریم این تعداد تا پایان سال به 300 هزار نفر افزایش پیدا کند.

یاوری اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد کتابخانه‌های روستایی استان دو برابر شده و از 23 باب به 46 باب افزایش پیدا کرده‌ است و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا پایان سال به 60 باب برسد.

وی با بیان اینکه در تمام کتابخانه‌های عمومی استان ارتباط مستقیم با مدیرکل فراهم شده است، تصریح کرد: شهروندان از طریق ایمیل، تماس با موبایل و یا ارسال پیامک می‌توانند به طور مستقیم با مدیرکل صحبت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل کتابخانه‌ای استان اصفهان سال گذشته به سبب رشد شاخص‌ها از طرف آقای حسینی، وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی تقدیر شد که این موضوع علاوه بر موارد یاد شده در انتخاب این ارگان از طرف استاندار اصفهان به عنوان دستگاه نمونه تاثیر داشته است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول