اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

بیش از 5 هزار سالمند از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در حال حاضر 5 هزار و 152 نفر از سالمندان زیر پوشش بهزیستی استان از خدمات این معاونت بهره‌مند هستند.

بیش از 5 هزار سالمند از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند

عباس لطیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت هفته سالمند اظهار داشت: هم‌اکنون 5 هزار و 152  سالمند زیر پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 283 نفر از خدمات مراکز شبانه‌روزی بهره‌مند می‌باشند.

وی تصریح کرد: بهزیستی استان مرکزی به یک هزار نفر از سالمندان زیر پوشش مستمری پرداخت می‌کند و به زودی زمینه برخورداری صددرصد سالمندان از خدمات بیمه تکمیلی را فراهم می‌سازد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه یک مرکز روزانه با ظرفیت 50 نفر در اراک خدمات لازم در زمینه‌های فرهنگی، هنری، توانبخشی، روان‌شناسی را به سالمندان ارائه می‌دهد، بیان کرد: همچنین یک مرکز ویزیت در منزل با ظرفیت 50 نفر با برخورداری از تیم‌های مجرب پزشکی خدمات پزشکی مورد نیاز را به سالمندانی که دچار مشکلات خاص هستند ارائه می‌دهد.

لطیفی با بیان اینکه با وجود رشد سالمندی توسعه مراکز نگهداری سالمندان در سیاست‌های بهزیستی کل کشور جایگاهی ندارد، گفت: سازمان بهزیستی بر این باور است که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام نگهداری سالمندان در مراکز نگهداری در شأن و منزلت سالمندان نیست و خانواده‌ها باید سالمندان را در خانواده نگهداری کنند.

وی افزود: استان مرکزی یکی از استان‌های پیر کشور است که برای عدم مواجه شدن با مشکلی در این زمینه در سال‌های آینده به شدت نیازمند برنامه‌ریزی است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر پنج مرکز شبانه‌روز در استان فعالیت دارد که اخیرا نیز یک مرکز به منظور نگهداری سالمندان آلزایمری مجوز دریافت کرده و به زودی با اخذ دستورالعمل‌های ویژه راه‌اندازی خواهد شد.

لطیفی بیان کرد: 150 سالمند آلزایمری در استان مرکزی وجود دارد که با راه‌اندازی این مرکز خدمات خوبی را دریافت خواهند کرد.

وی برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از سالمندان و سرکشی از مرکز نگهداری سالمندان ابراهیم‌آباد اراک را از برنامه‌های هفته سالمند در اراک عنوان کرد.

به گفته وی روز سالمند و تکریم منزلت اجتماعی، روز سالمند، پیشگیری و سلامت، روز سالمند و توانمندسازی، روز سالمند و ارزش‌های فرهنگی و دینی، سالمند و حمایت‌های قانونی، سالمند و مدیریت دانش عناوین روزهای هفته سالمند را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول