اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت هفته سالمند

سالمندان آبادانی رایگان ویزیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر گروه خانواده و سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به‌مناسبت هفته سالمند در روزهای دهم و یازدهم مهرماه، سالمندان آبادانی به طور رایگان ویزیت می‌شوند.

سالمندان آبادانی رایگان ویزیت می‌شوند

بلقیس افکانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد: به‌مناسبت هفته سالمند که از 10 مهرماه آغاز می‌شود، شبکه بهداشت و درمان آبادان در روزهای دهم و یازدهم مهر ماه در تمام مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی شهرستان سالمندان را به طور رایگان ویزیت می‌کنند.

وی افزود: شعار امسال سازمان سلامت جهانی در روز سالمند زندگی سالم و طول عمر بیشتر سالمندان است زیرا پیری فرآیندی است که متوقف نمی‌شود و باید با تغذیه سالم این روند کهنسالی را به دوران مطلوب تبدیل کنیم.

مدیر گروه خانواده و سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: معاونت سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان با همکاری بهزیستی منطقه، کانون بازنشستگان و کمیته امداد برنامه‌های مختلفی را برای سالمندان آبادانی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های فوق در هفته سالمند گفت: کلاس بهبود شیوه زندگی سالم در دوران سالمندی با همکاری اداره بهزیستی آبادان برای مددجویان سالمند منطقه در روز 13 مهرماه برگزار می‌شود.

افکانه تصریح کرد: همایش روز سالمند در 15 مهرماه با همکاری کانون بازنشستگان آبادان و با موضوعیت بهبود شیوه زندگی و تغذیه سالم برای طول عمر بیشتر سالمندان، از دیگر برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی شهرستان است.

وی افزود: همچنین آموزش مشکلات تغذیه‌ای و بیماری‌های دوران کهنسالی برای رابطین بهداشت در همه مراکز بهداشتی آبادان جزو دیگر برنامه‌های آموزشی هفته سالمند است.

مدیر گروه خانواده و سلامت دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: آموزش امدادگران هلال احمر و اعضای کانون فرهنگی بانوان آبادان که نمایندگانی در همه ارگان‌های اجرایی شهرستان دارند در رابطه با زندگی سالمند و طول عمر بیشتر همراه با سلامتی این افراد در برنامه‌های روتین شبکه بهداشت در هفته سالمند گنجانده شده است.

وی با اشاره به مشاوره‌های رایگان مراکز بهداشتی آبادان گفت: در طول هفته سالمند از 10 تا 17 مهرماه مراکز بهداشتی آبادان آمادگی مشاوره در زمینه تغذیه و بیماری‌های دوران کهنسالی از جمله فشار خون، پوکی استخوان و کلسترول بالا را برای سالمندان و خانواده‌های آنان دارند.

افکانه در پایان گفت: گنجاندن سبزی و میوه تازه در برنامه غذایی سالمند، مصرف کم خوراک در هر وعده غذایی شبانه‌‌روز، افزایش ساعات معاشرت با دوستان و خوردن صبحانه متناسب در همه روزهای هفته از جمله مواردی است که سالمندان با رعایت آن می‌توانند سلامت خود را افزایش داده و تندرستی خود را تضمین کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول