اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

محیط‌‌های شهری مناسب سالمندان طراحی شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:‌ محیط‌‌های شهری باید متناسب با دوره سالمندی طراحی و ساخته شود.

محیط‌‌های شهری مناسب سالمندان طراحی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین‌پور صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: هرم سنی در کشور جوان بوده ولی برای نخستین بار این هرم در آستانه تغییر است و جمعیت ایران به سمت سالمند شدن پیش می‌رود.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی در زمینه‌های مختلف و آموزش ذهنیت مردم را برای برخورد با دوره سالمندی آماده کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: با توجه به افزایش 25 درصدی جمعیت سالمندان در کشور لزوم ارائه راهکارها و ایجاد تمهیدات در این زمینه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات خوبی در زمینه سلامت سالمندان صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به ایجاد رشته طب و مطالعات سالمندی در علوم پایه اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان هرمزگان ادامه داد: طراحی شهرسازی و محیط‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و ... شهر باید متناسب با دوره سالمندی باشد تا سالمندان به راحتی بتوانند از امکانات موجود بهره‌مند شوند.

حسین‌پور سالمندی سالم را منوط به کودکی و جوانی سالم عنوان کرد و ادامه داد: اگر می‌خواهیم دوران سالمندی سالم داشته باشیم باید از کودکی از عوامل خطرآفرین بر سلامت پرهیز کرده و با تغذیه صحیح، ورزش و رفتارهای اجتماعی خوب دوران جوانی را سالم طی کنیم.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول