اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی:

قیمت واقعی دلار 700 تومان است / افزایش نرخ ارز به دلیل سوءتدبیرهاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برابری قدرت خرید قیمت واقعی دلار 700 تومان است و بقیه آنچه گفته می‌شود جو روانی بوده که در اثر برخی فشارها و سوء‌تدبیرها ممکن است به‌وجود آمده باشد.

قیمت واقعی دلار 700 تومان است / افزایش نرخ ارز به دلیل سوءتدبیرهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌‌الاسلام محمد رجایی صبح امروز در گردهمایی روحانیون مستقر و هجرت شهرستان گناباد که در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، با تحلیلی از بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: نامگذاری شعار سال، حاصل آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب بوده و مطرح کردن اقتصاد مقاومتی نیز بر همین اساس بوده است.

وی افزود: استکبار، انقلاب اسلامی و ایران را هدف قرار داده است به طوری که درصدد هستند تا از راه‌های مختلف و به ‌ویژه اقتصادی به ایران اسلامی ضربه بزنند.

رجایی گفت: در بحث مدیریت بازار ارز همه باید با دولت همکاری کنند و دولت نیز باید با درگیر کردن دیگر نهادهای مرتبط، مردم و مصرف کنندگان با سعه‌صدر بیشتری رفتار کند.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی از گزارش‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که کشور نیازمند ارز است برخی از سوء استفاده‌گران نزدیک به 25 میلیارد دلار در منازل خود انبار کرده‌اند و نیروی انتظامی نیز اعلام کرده که در گزارش سرقت‌های منازل، دلار نیز در لیست اموال مسروقه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی‌های اخیر و به‌ خصوص ارز جو روانی بوده که به ‌وجود آمده است.

رجایی ادامه داد: قیمت واقعی ارز را بر مبنای شاخص برابری قدرت خرید تعیین می‌کنند و بر اساس برابری قدرت خرید قیمت واقعی دلار 700 تومان است و بقیه آنچه گفته می‌شود جو روانی بوده که در اثر برخی فشارها و سوء‌تدبیرها ممکن است به‌وجود آمده باشد.

وی گفت: بر اساس آمار رسمی که دریافت کرده‌ام در شرایطی که قیمت مرغ به دو برابر رسید، خرید مرغ در گناباد دو برابر شد که این موضوع یکی از اثرات روانی گرانی است چراکه برخی فکر می‌کنند که با خرید زودتر همان جنس گران به نسبت آینده جنس ارزان‌تری را خرید می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول