اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای استان زنجان:

ناآگاهی کاربران در فضای مجازی موجب سوءاستفاده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: ناآگاهی کاربران در استفاده از فضای سایبری موجب سوءاستفاده می‌شود.

ناآگاهی کاربران در فضای مجازی موجب سوءاستفاده می‌شود

نصرالله امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: در فضای مجازی به دلیل اینکه هویت افراد پنهان می‌ماند امکان سوءاستفاده از این فضا برای سودجویان بیشتر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور در این مکان محدود به زمان و مکان خاصی نیست، افزود: حضور افراد در این حوزه بسیار چشمگیر است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه پرونده‌های این حوزه به نحو مطلوبی پیگیری می‌شود، افزود: پرونده‌هایی نیز در این زمینه مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان به قوه قضاییه معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه متخلفان فضای اینترنتی استان زنجان در خارج از استان قرار دارند، افزود: بیشتر قربانیان در داخل استان زنجان هستند که مورد سوء‌استفاده افراد قرار می‌گیرند.

امیری با اشاره به برخی تخلفات در کافی‌نت‌ها در سطح زنجان خاطرنشان کرد: یکی از صاحبان کافی نت‌ها با استفاده از اطلاعات افراد اقدام به خالی کردن حساب افراد می‌کرد که در زنجان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی از فضاهای حساس محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ناآگاهی کاربران در استفاده از این فضا موجب سوء استفاده می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در هر 39 ثانیه به همه سیستم‌ها از سوی هکرها حمله می‌شود، افزود: از هر چهار سیستم یک سیستم در حمله هکرها، سیستم‌ها قربانی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از بازکردن هر نوع ایمیل‌ ناشناس خودداری شود، افزود: برخی ایمیل‌های ناشناس موجب بروز مشکلاتی برای افراد می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه از ارتباط آنلاین با افراد ناشناس باید جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: این نوع ارتباطات قربانی‌های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه افراد در فضای مجازی هویت خود را پنهان می‌کنند، افزود: باید از اصول امنیتی برای ارتباط آنلاین استفاده کرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول