اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی

«بازی را جدی بگیرید» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «بازی را جدی بگیرید» به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر شد.

«بازی را جدی بگیرید» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب «بازی را جدی بگیرید» دارای موضوع بازی‌های کودکانه بوده و به مباحثی در زمینه روانشناسی بازی می‌پردازد.

در این کتاب مباحثی در زمینه نقش بازی در رشد اجتماعی، نقش بازی در رشد عاطفی کودک، نقش بازی در آموزش تعلیم و تربیت دینی، نقش بازی در رشد جسمی و ذهنی کودک، روش آموزش نوشتن و افزایش بازی با بالا رفتن سن کودک مطرح کرده است.

در فصل دوم این کتاب مسائلی در زمینه اسباب‌بازی تبیین کرده و تاریخ پیدایش اسباب‌بازی، اسباب‌بازی‌های خوب، اسباب‌بازی‌های خطرناک، اسباب‌‌بازی‌ها با خطرهای مختلف، تحرک در کودک، اسباب‌بازی‌های ساختنی، دقت در انتخاب اسباب‌بازی، روش عرضه اسباب‌بازی به کودک، تاثیر بازی‌های رایانه‌ای و اسباب‌بازی‌ها متناسب با سن کودک تبیین شده است.

فصل سوم نکته‌های کلی و کاربردی در زمینه اسباب‌بازی و رهنمودهایی برای خریدن اسباب‌بازی، مسائل مربوط به آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای، کودک و پارک، خاک‌بازی، آب‌بازی و شنا وجود دارد.

در مقدمه این اثر آمده است: بازی مقدمه‌ای برای عمل جدی و هدفمند است و در بازی کودک به توانایی‌های خود در برقراری ارتباط با دیگران و قدرت زبانی، عقلی و جسمی نهفته در وجودش پی می‌برد.

در بخشی دیگر از مقدمه کتاب تصریح شده است: کودک هنگام بازی از ویژگی‌های اشیای پیرامون خود شناخت دقیقی به دست می‌آورد، رسول اکرم(ص) فرمودند «بازیگوشی کودک در کودکی نشانه فزونی عقلش در بزرگسالی است».

در ادامه آمده است: کودک از راه بازی روش‌های تسلط بر خود، کمک به دیگران و اعتماد به نفس را فرا می‌گیرد.

در بخشی دیگر از این مقدمه تصریح شده است: بازی‌ها مایه شادی و سرور کودک می‌شوند و استعدادها و توانایی‌های او را برای ابداع و نوآوری بارور می‌سازد. بازی نیازی ضروری برای کودک است و ما نمی‌توانیم کودکی را تصور کنیم یا ببینیم که بازی نمی‌کند.

در فصلی از این کتاب آمده است: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) کودک بودند، روزی رسول خدا(ص) آنها را در حال بازی بلند کرد و یکی را در شانه راست و دیگری را بر شانه چپ قرار داد و مردی به آنها گفت بچه‌ها، خوب مرکبی دارید و پیامبر اکرم(ص) فرمود اینها خوب‌سوارانی هستند و به راستی این دو کودک ریحانه‌های من هستند.

کتاب «بازی را جدی بگیرید» توسط علی‌محمد صالحی در 96 صفحه به رشته تحریر درآمده در تیراژ 3 هزار عدد و قیمت هزار و 900 تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول