اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فضایی آکنده از ارادت و عشق به اهل بیت (ع)؛

ضریح مطهر امامزاده عبدالله (ع) بافق غبار روبی شد

خبرگزاری فارس: مراسم معنوی غبار روبی ضریح مطهر امامزاده ظهیرالدین عبدالله بن موسی الکاظم (ع) بافق در فضایی آکنده از معنویت با ذکر دعا و صلوات غبارروبی شد.

ضریح مطهر امامزاده عبدالله (ع) بافق غبار روبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، مراسم غبار روبی ضریح مطهر امامزاده عبدالله بافق با حضور مداح اهل بیت (ع) از آستان قدس رضوی، با گلاب ناب، شست‌وشو و عطرافشانی شد.

علاوه بر غبارروبی و عطر افشانی، 13 قطعه طلا و مبلغ 31 میلیون تومان از نذورات داخل ضریح امامزاده جمع‌آوری و به حساب مربوطه واریز شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق، حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد، اعضای هیئت امنا، خانواده شهدا و جمعی از مردم برگزار شد، یکی از مداحان اهل بیت (ع) با نغمه سرایی و مداحی، صحنه‌هایی باشکوه از عشق و ارادت به این خاندان را خلق کرد.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس امامزاده عبدالله بافق در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از بزرگترین افتخارات شهرستان بافق، مرقد مطهر حضرت ظهیرالدین عبدالله موسی بن جعفر است که برای مردم ملجأ و پناهگاهی است.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به زیارت بسیاری از مردم از این آستان افزود: مراسم غبار روبی از ضریح مطهر امامزاده عبدالله هر دو ماه یک‌بار با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.

امامزاده عبدالله بافق دارای بقعه‌ای بسیار زیبا و باشکوه و گنبدی عظیم است که کاشی‌کاری و تزئینات داخلی آن قابل توجه بوده و از کارهای ملاحسن نقاش باشی بافقی است.

ساختمان و نوع معماری این زیارتگاه، تزئینات داخل و بیرون آن، وجود سنگ قبرهایی از بزرگان که برخی از آنها به قرن ششم هجری قمری می‌رسد، حکایت از منزلت و جایگاه امامزاده نزد عامه مردم دارد.

این بارگاه مطهر که چون نگینی در مرکز شهرستان بافق قرار دارد از فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) است که مردم استان یزد و دیگر مناطق کشور اعتقاد راسخی به آن داشته و همواره از کراماتش بهره‌‌مند شده‌‌اند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول