اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

غبارروبی و عطر افشانی 200 گلزار شهدا در استان البرز

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس 200 گلزار مقدس و مطهر شهدا در این استان غبارروبی و عطرافشانی می‌شود.

غبارروبی و عطر افشانی 200 گلزار شهدا در استان البرز

داوود مدیرفلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که هر ساله در ایام مبارک و میمون مانند هفته دفاع مقدس در سراسر کشور انجام می‌شود، غبارروبی و گلباران کردن گلزارهای مطهر شهدا است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه طی هفته دفاع مقدس سال جاری نیز انجام خواهد شد؟ گفت: در این هفته برنامه‌های متنوعی با موضوع دفاع مقدس و محوریت ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در البرز برگزار شده و خواهد شد که یکی از آنها گلباران مزار شهدا است.

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه بیش از 200 گلزار شهدا در این استان دایر بوده و پیکرهای پاک و مطهر سربازان سپاه اسلام را در درون خود جای داده، گفت: طی یک برنامه‌ریزی کلی تمام این گلزارها در نخستین روز از هفته دفاع مقدس گلباران و غبارروبی شدند.

مدیرفلاح بیان داشت: این برنامه از ظهر روز جمعه سی و یکم شهریور آغاز و تا پس از پایان نماز مغرب و عشاء در این روز ادامه داشت.

* مراسم غبارروبی گلزار شهدای البرز مردمی برگزار می‌شود

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکات مراسم غبارروبی،‌ عطرافشانی و گلباران مزار مقدس شهدای هشت سال دفاع مقدس استان البرز، این بود که کل برنامه به صورت مردمی و با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و نسل جوان برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تاکید کرد: علت چنین برنامه‌ریزی این بود که نسل جوان به ویژه دانشجویان و طلاب بیش از گذشته با خانواده معظم شهدا و ایثارگران ارتباط برقرار کرده و در کنار هم ضمن ادای احترام به شهیدان هشت سال دفاع مقدس، با آنها برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب تجدید میثاق کنند.

مدیرفلاح گفت:‌ روز گذشته شاهد خلق تصاویر و لحظات عرفانی و معنوی بسیاری در گلزارهای شهدای سراسر استان البرز بوده و بخش مهمی از اهداف فرهنگی برای برگزاری چنین مراسم ارزشمندی محقق شد.

وی در پایان تاکید کرد: جوانان استان البرز با حضور در اینگونه مراسم‌ها نشان دادند که همچون شهدا و جانبازان برای دفاع از اسلام و ولایت آماده بوده و در برابر توطئه دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول