اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای نیشابور خبر داد

افزایش 97 درصدی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در نیشابور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فنی و حرفه‌ای نیشابور گفت: تعداد رشته‌های مهارتی و آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان با 97درصد افزایش از 37 به 73 عنوان رشته رسیده است.

افزایش 97 درصدی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در نیشابور

فریدی‌نیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، با بیان اینکه در سال‌های اخیر رویکرد افراد جویای کار به حرفه و مهارت‌آموزی بیشتر شده است، اظهار کرد: داشتن مهارت لازمه و شرط اصلی کار و استخدام است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای نیشابور گفت: در حال حاضر تعداد کارآموزان آموزشگاه‌های آزاد این نهاد در نیشابور با 42 درصد رشد به 10 هزار نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کارآموزان ثابت مراکز این اداره نیز از 4 هزار و 700 نفر به 7 هزار نفر رسیده که این آمار 148 درصد افزایش استقبال از مهارت و حرفه‌آموزی را نشان می‌دهد.

فریدی‌نیا اظهار داشت: دولت برای تنوع بخشی خدمات و بالابردن رقابت و کیفیت آموزشی تعداد آموزشگاه‌های فعال در نیشابور را از 68 مرکز آزاد به 86 مرکز افزایش داده است.

وی توسعه کارآفرینی و توسعه و تقویت منابع انسانی را دو محور اصلی برنامه های فنی و حرفه‌ای در نیشابور دانست و یادآور شد: این اداره برای توسعه آموزش، علاوه بر مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های خصوصی، خدمات مهارت‌آموزی خود را در پادگان‌ها، زندان و حتی صنایع دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: تاکنون برای 7 هزار نفر از شاغلان صنعت ساختمان و 2 هزار نفر از بافندگان قالی در نیشابور کارت مهارت فنی و حرفه‌ای صادر و برای بهره‌مندی از بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول