اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

پلیس در نظام جمهوری اسلامی دارای انگیزه ایمانی و الهی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت:‌ پلیس در نظام جمهوری اسلامی ما برخلاف سایر نظام‌ها یک باور اعتقادی، ‌ایمانی و با انگیزه الهی دارد.

پلیس در نظام جمهوری اسلامی دارای انگیزه ایمانی و الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در همایش راهوران محله به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: ضریب امنیت، ‌اعتماد آفرینی، مردم‌داری و مردم باوری نیروی انتظامی بیش از پیش در کشور ما خود  را نشان می‌دهد.

وی پلیس جمهوری اسلامی ایران با پلیس دیگر کشورها در بعضی مشخصه‌ها متفاوت اعلام کرد و گفت: پلیس در دیگر کشورها بنا به هدفش از موضع اقتدار برخورد قهری، ‌انضباطی و... استفاده می‌کند تا به هر شکل امنیت و انضباط را با رفتارهای خشک و عاری از عاطفه در جامعه جاری کند، اما پلیس جمهوری اسلامی هرگز چنین نیست و رمز موفقیت پلیس ما از افسران و درجه‌داران تا سربازان و فرماندهان این است که پلیس ما دارای یک باور اعتقادی،‌ایمانی و با انگیزه است.

فرماندار اردبیل با یادآوری اینکه نگاه پلیس جمهوری اسلامی یک نگاه از روی باورهای دینی است، تصریح کرد: آنچه که پلیس ما را از دیگر کشورها جدا می‌کند داشتن یک ارتباط تنگاتنگ با مردم است و این ارتباط مریدی و مرادی است.

این مسئول ادامه داد: ‌پلیس در کشور ما فرمانده کل قوا را برای خود مراد و مرشد همه زیر و بم‌های اجتماعی می‌داند و از همین روی است که روحیه تشریفاتی و تزئینی ندارد و اعتقاد و ایمان و مردمی بودن حسن قابل توجهی برای پلیس جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر است.

وی تصریح کرد: آنچه که بیشتر در این باره بارز به نظر می‌رسد اینکه پلیس علاوه بر جایگاه مقتدرانه قوی بلکه در لباس پلیس نیز یک جایگاه فرهنگی و مورد اعتماد برای مردم است و در این میان مردم ما نیز ارتباطی که با پلیس برقرار کرده‌اند یک ارتباط قوی و ناگسستنی است.

فرماندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد پلیس محله، ٰ‌مدرسه و همیاران و راهوران پلیس را در پیش برد اهداف نیروی انتظامی قابل توجه اعلام کرد و ابراز داشت: در صحنه انتظامات روستایی از سه سال قبل ما شاهد ایجاد پلیس دهیار بودیم که با اجرای این طرح 48درصد کاهش تلفات و تصادفات را شاهدیم.

وی نیمه اول سال در اردبیل را از ایام پر ترافیک اعلام کرد و گفت: در طی شش ماه اول سال 7 میلیون گردش داخلی و خارجی وارد استان اردبیل شد، اما در مقابل با کاهش محسوس تصادفات توانستیم استان اردبیل را در ردیف استان‌های امن قرار دهیم.

این مسئول اردبیل را جزو سه استان برتر در حوزه پلیس راهور و کاهش تصادفات و تلفات درون شهری اعلام کرد و ابراز داشت: ‌بزرگترین افتخار پلیس این است که به عنوان فرزندان خود مردم در این کشور خدمت می‌‌کنند.

اکبری بیان داشت: اینکه اردبیل جزو سه استان برتر از لحاظ امنیت است خود موجب افزایش توریسم،‌ گردشگر و به دنبال آن ارتقای اقتصادی خواهد بود که برای استان بسیار قابل توجه است.

وی ارتقای فرهنگ عمومی و ورود مسئولانه نخبگان به این امر را یادآور شد و گفت: ‌تلاش می‌کنیم در سال‌های آتی نیز درصد قابل توجهی از این تلفات و تصادفات را کاهش دهیم که با توفیقات انجام شده گام‌های مهمی در این راستا در اردبیل برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ‌در پایان این همایش از 10نفر از دهیاران برتر در حوزه ترافیک و کاهش تصادفات با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول