اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان کرج:

پلیس دانش بنیان لازمه جامعه‌ای توسعه یافته است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی کرج اشاره به این که تبلور نظم و امنیت محور مسئولیت نیروی انتظامی در عرصه اجتماعی است، حرکت جامعه به سوی توسعه و تعالی را نیازمند نقش پلیسی دانش بنیان و مسئولیت شناس عنوان کرد.

پلیس دانش بنیان لازمه جامعه‌ای توسعه یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، عبدالرضا خیرخواهان اظهار داشت: هفته ناجا فرصتی برای تعامل و گفت‌وگوی بیشتر میان پلیس و مردم است و این ارتباط دوسویه باعث می‌شود که ما مروری بر عملکرد گذشته خود داشته و در جهت تقویت نقاط مثبت و برطرف کردن نقاط ضعف فعالیت کنیم.

وی در ادامه گفت: امسال هفته ناجا با شعار ‌(سرمایه اجتماعی،اساس اقتدار ما)‌ نامگذاری شده است و شاهد اجرای برنامه‌های متعددی به مناسبت هفته ناجا خواهیم بود‌.

خیرخواهان ابراز داشت: از جمله اهداف ما در اجرای این برنامه‌ها می‌توان به تبادل تجربه و استفاده از نظرات و دیدگا‌ه‌های صاحبان فن، به نمایش گذاشتن اقتدار پلیس جهت ارتقای احساس امنیت شهروندان و آموزش و اطلاع‌رسانی درباره وظایف پلیس اشاره کرد.

این مسئول به نقش بی‌بدیل رسانه در افزایش مشارکت و همگرایی مردم با پلیس اشاره کرد و گفت: معتقدیم اصحاب رسانه نقش به سزایی در آگاه‌سازی و ارتقای فرهنگ جامعه دارند.

خیرخواهان اصحاب رسانه‌ها و خبرنگاران را جزیی از خانواده پلیس دانست و ادامه داد: نگاه امروز پلیس نگاهی اجتماعی محور است و معتقدیم تمامی اجزای جامعه و نهادهای اجتماعی در فرایند تحقق امنیت و انضباط اجتماعی نقش مؤثر و مفیدی دارند.

فرمانده‌ انتظامی کرج با تقدیر از نگاه واقع بینانه و همراهی رسانه با پلیس تصریح کرد: نگاه ما به عرصه رسانه یک نگاه واقع بینانه است و هیچگاه رسانه‌ها را جدای از پلیس نمی‌دانیم بلکه آنها را هم راستا با نگاه پلیس و مکمل تحقق اهداف پلیس می‌دانیم و معتقدیم فعالیت در عرصه اجتماعی بدون نگاه نقادانه امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه امنیت تولید اجتماعی است گفت: همکاری و تعامل مردم با پلیس در صحنه‌های گوناگون اجتماعی یکی از مهم‌ترین و موثرترین عوامل برقراری وفاق، اقتدار و ارتقای احساس امنیت در جامعه به شمار می‌رود.

خیرخواهان با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: مشارکت در واقع تجلی مشروعیت حاکمیت و ضامن تامین امنیت و ثبات کشور است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت پیش شرط تأمین سایر اهداف به شمار می‌رود، اضافه کرد: امنیت اجتماعی حیاتی‌ترین اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی را تشکیل می‌دهد.

این مسئول فعالیت‌های اجتماعی نیروی انتظامی برای تحقق امنیت پایدار در کرج را یادآور شد و گفت: پلیس به دنبال پیشگیری اجتماعی است و یکی از اولویت‌های کاری معاونت اجتماعی آگاه‌سازی خانواده‌ها و آموزش همگانی است.

وی تصریح کرد: آگاه‌سازی خانواده‌ها و آموزش همگانی از بروز بزهکاری و جرم در جامعه جلوگیری می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج مشارکت دادن مردم را در طرح‌های پلیس ضامن موفقیت این طرح‌ها دانست و بیان داشت: پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است.

خیرخواهان افزود: در چند سال اخیر جامعه محوری و توجه به مسائل فرهنگی – اجتماعی از مهم‌ترین رویکردهای نیروی انتظامی بوده است.

وی گفت: تبلور نظم و امنیت محور مسئولیت نیروی انتظامی در عرصه اجتماعی است و حرکت جامعه به سوی توسعه و تعالی نیازمند نقش پلیسی دانش بنیان و مسئولیت شناس است.

خیرخواهان بیان کرد: مؤلفه‌های تاثیرگذار بر اقتدار نرم مورد رصد ناجا است، لازمه کار پلیس مدرن، اشراف اطلاعاتی در حوزه اجتماعی به منظور شناخت نیازمندی‌های اجتماعی و خدمات پلیس است و پلیس از حوزه علم و دانش نیازمندی‌های حرفه‌ای خود را تامین می‌کند و امنیت اجتماعی و جامعه مدار از مسیر علم و دانش تحقق می‌یابد.

فرمانده انتظامی کرج با بیان اینکه کارکرد پلیس در منظر دید عموم قراردارد و دائم مورد سنجش و ارزیابی است، افزود: مردم هستند که میزان موفقیت و کارآمدی پلیس را می‌سنجند و یکی از مراجعی که می‌تواند پلیس را ارزیابی و دیدگاه‌های جدید به او بدهد نخبگان هستند و لازم است این قشر به پلیس کمک کنند که از تولیدات سخت افزاری به نرم افزاری حرکت کنیم.

این مسئول سهم نخبگان در تولید، ایجاد و توسعه نظم و امنیت پایدار را بسیار مهم و قابل توجه دانست و متذکر شد: همکاری اساتید، نخبگان با نیروی انتظامی می‌تواند به پلیس دانش بنیان کمک کند.

وی اذعان داشت: فرماندهی انتظامی شهرستان کرج با تمام توان در خدمت نخبگان گرامی است تا با همکاری و فناوری در تولید دانش نو پلیسی و مرزشکنی دانش، گام‌های جدیدی برداشته شود، امنیت ره آورد فعالیت

پلیس دانش بنیان و استقرار نظم، امنیت و آرامش ره آورد فعالیت‌های پلیس دانش بنیان است .

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول